۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۷۳۰۹۱۲
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

فرهنگ وقف از امتیازات دین اسلام است

فرهنگ وقف از امتیازات دین اسلام است
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: یکی از امتیازات دین مبین اسلام همین فرهنگ وقف است که باید با انجام کارهای فرهنگی و تبلیغی این مهم را در سطح جامعه اسلامی گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امروز در نشست هم اندیشی «جهاد تبیین» امامان جمعه که در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزاری شد، اظهار داشت: در جلسه هفته گذشته که با ریاست محترم جمهور داشتم ایشان تاکید کرد که ایران تنها از 3 کشور چین، کره جنوبی و عراق بیش از 50 میلیارد دلار طلب دارد که بازگشت این پول به کشور می تواند زمینه حل بسیاری از مشکلات شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: امروز باید علت وضع موجود را به خوبی به جامعه به ویژه نسل جوان اطلاع رسانی کنیم تا خدایی ناکرده دشمنان در خلاء اطلاع رسانی ما، اخبار دروغ و کذب را به خُرد جامعه ندهند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه جهاد تبیین اثرات بسیار تاثیرگذار و بلندمدتی دارد، اظهار کرد: در واقعه کربلا حضرت زینب (س) و حضرت سجاد (ع) با تبیین واقعیت های کربلا باعث شدند که این رویداد بزرگ بشری فراموش نشود امروز ما هم در قبال این انقلاب همین وظیفه را برعهده داریم.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه وضعیت معیشتی جامعه باید هرچچه سریعتر حل شود، گفت: از مسئولان و دولتمردان می خواهیم که برای ساماندهی به وضعیت نامساعد اقتصاد کشور و خانواده های ایرانی راهکاری عملی و تاثیرگذار ارائه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: یکی از امتیازات دین مبین اسلام همین فرهنگ وقف است که باید با انجام کارهای فرهنگی و تبلیغی این مهم را در سطح جامعه اسلامی گسترش دهیم و بتوانیم این کار خیر و عام المنفعه را به نسل های بعدی انتقال دهیم تا آنها هم از این موهبت و امتیاز بهره مند شوند.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نیز در سخنانی عنوان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برنامه های فرهنگی و اجتماعی بسیاری برای اجرا در مناطق حاشیه نشین شهر کرمانشاه و دیگر شهرستان ها در دست اجرا دارد.

حجت الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه هزینه سرانه درمان در کشور بالا رفته است این اداره کل با کمک گروه جهادی پزشکی بقیه الله گروه های جهادی را به مناطق حاشیه کرمانشاه اعزام می کند که ان شاءالله این برنامه از هفته آینده آغاز خواهد شد./1400/

ارسال نظرات