۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۷۳۰۹۴۳
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

دوازدهمین کتابخانه مرکزی کشور در قم افتتاح شد

دوازدهمین کتابخانه مرکزی کشور در قم افتتاح شد
کتابخانه مرکزی قم به عنوان دوازدهمین کتابخانه مرکزی کشور همزمان با نیمه شعبان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتابخانه مرکزی قم صبح امروز با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مراسمی افتتاح شد.

در این مراسم مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم، امیرعلی عموزاده مدیرکل ارشاد استان قم، حجت الاسلام مرتضی شعبان زاده رییس سازمان تبلیغات اسلامی قم و جمعی از فعالان فرهنگی حضور داشتند.

مهدی توکلیان سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی استان قم در این مراسم گفت: با حمایت های دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ، مجموعه‌ای که ۱۰ سال معطل مانده بود به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: با این افتتاح ۳۵۰۰ متر مربع به فضای فرهنگی قم اضافه شد و امیدوارم با حمایت مدیران استان فرهنگ کتابخوانی در استان افزایش پیدا کند.

گفتنی است، پروژه کتابخانه مرکزی قم در خیابان امام خمینی (ره) در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع با ۳ هزار و ۴۰۰ مترمربع زیربنا در ۴ طبقه احداث شده است.

مخزن این کتابخانه به مساحت ۸۵۰ مترمربع، ۲ سالن مطالعه آقایان و بانوان هر کدام به مساحت ۳۰۰ مترمربع، بخش کودک و نوجوان در ۱۷۵ مترمربع و کاربری‌هایی نظیر نشریات، مرجع و کلاس‌های آموزشی هر کدام به مساحت ۷۰ متر مربع است. 

همچنین عنوان شده در این کتابخانه به همراه کتاب های کودک، ۴۰هزار عنوان کتاب در دسترس عموم قرار دارد.

ارسال نظرات