۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۷۳۰۹۴۵
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

رهبران جمهوری اسلامی از بزرگ ترین اشخاص فرهنگی زمان خود هستند

رهبران جمهوری اسلامی از بزرگ ترین اشخاص فرهنگی زمان خود هستند
اسماعیلی با اشاره به شخصیت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب، جمهوری اسلامی را در دنیا بی نظیر دانست زیرا سکانداران آن اشخاص بزرگ فرهنگی هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی قم در محل این کتابخانه با اشاره به تصویب تأسیس این بنا در سفر مقام معظم رهبری به این شهر، گفت: خوشبختانه علی رغم همه مشکلات این مکان پس از 10 سال به بهره‌برداری رسید.

وی نگاه دولت مردمی به عرصه فرهنگ را یک نگاه اصیل دانست و تصریح کرد: فرهنگ پیشران برای پیشرفت و امری مهم در حوزه حکمرانی است و این نگاه برآمده از ذات نهضت امام عظیم الشأن ماست زیرا این نهضت انقلاب اسلامی یک نهضت فرهنگی است.

وزیر فرهنگ در ادامه حضرات آیات خمینی و خامنه ای رهبران نهضت اسلامی و مردمی ایران را از فرهنگی ترین اشخاص کشور معرفی کرد و افزود: در دنیا شاید چنین چیزی بی نظیر باشد که سکان کشور به دست اشخاص کاملا فرهنگی بوده باشد؛ امام راحل کتاب های نفیسی را در حوزه عرفان به قلم در آوردند و کتابهای زیادی را نوشته اند.

وی با بیان اینکه امام خمینی یک حکیم بود، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نویسنده ای متبحر و شاعری برجسته هستند که کتاب های زیادی در عمر شریف خود به چاپ رساندند و کارهای ایشان در مقطع دکتری مورد مطالعه قرار می گیرد.

اسماعیلی با اشاره به شخصیت والای فرهنگی حضرت آیت الله خامنه ای اظهار داشت: وقتی رهبری انقلاب در چنین جایگاهی قرار دارد طبیعی است که نهضت گسترش کتاب و کتابخوانی را از ما مطالبه می کنند و ما باید همه این مطالبات را پیگری کنیم.

وی با اشاره به جدیت دولت و وزارت ارشاد برای گسترش کتابخانه ها در کشور، گسترش کتابخانه در مناطق محروم را از اولویت های دولت نام برد و تأکید کرد: سعی داریم با کتابخانه های سیار بخشی از این مشکل را حل کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تریبون هایی که جمهوری اسلامی را مخالف هنر و فرهنگ معرفی می کنند، گفت: خدمات انقلاب اسلامی در حوزه هنر و فرهنگ بی نظیر است و آمارهای موجود همه سیاه نمایی ها را رد می کند؛ نزدیک ۱۲۰هزار کتاب در سال منتشر می شود و ۱۰هزار کتابخانه در کانون های مساجد و ۴هزار کتابخانه در نهاد کتابخانه های عمومی کشور مشغول به کار هستند.

وی از فعالیت ۱۰هزار تئاتر رسمی در کشور خبر داد و عنوان داشت: بیش از ۱۲۰ فیلم در سال پروانه تولید می گیرند و این آمار غیر از تولیدات صداوسیما و شبکه نمایش خانگی است؛ ۴هزار گروه سرود فقط در مساجد داریم و گروه های تولیدکننده موسیقی در کشور به شدت فعال هستند.

اسماعیلی با اشاره به هجمه های دشمن برای تعطیلی برنامه فرهنگی در دهه فجر و تبدیل بهار انقلاب به خزان براندازی، اظهار داشت: فقط در تهران در عرض یک هفته ۴هزار نفر برای تماشای فیلم فجر آمدند و در دیگر جشنواره های فجر استقبال بسیار زیاد بود.

وی در توضیح دلیل شکست دشمن گفت: ذات این کشور فرهنگی است و مرزهای فرهنگی ما بزرگ تر از جغرافیای سیاسی ما است و در آسیای میانه، مرزهای غربی و جنوب خلیج فارس جمهوری اسلامی نفود فرهنگی دارد؛ در ترکمنستان در هر ترم ۷۰۰ زبان آموز ادبیات فارسی وجود دارد. غنای ادبیات فارسی برای مردم منطقه جذاب است و رهبر انقلاب تاکید می کنند که زبان فارسی زبان مرجع در ۵۰سال آینده بشود و این از عظمت زبان این مرز و بوم است.

وزیر دولت سیزدهم با اشاره به تلاش های دشمنان، هدف دشمن را ناکارآمد نشان دادن دولت مردمی دانست و گفت: دشمنان ما می دانند که انقلاب اسلامی یک نظام سیاسی فقط نیست بلکه داعیه تشکیل یک تمدن نوین برای بشریت را دارد.

وی در پایان با اشاره به مقاومت جمهوری اسلامی در مقابل هجمه های غرب خاطرنشان کرد: مسؤولین در تلاش هستند مشکلات موجود را حل کنند و جای خوشبختی است که یگانگی میان دولت و ملت وجود دارد.

ارسال نظرات