۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۷۳۰۹۴۶
آیت الله مکارم شیرازی:

حضور امام مایه حیات معنوی جامعه است/ طلاب مطابق با مقتضای سربازی ولی عصر عمل کنند

حضور امام مایه حیات معنوی جامعه است/ طلاب مطابق با مقتضای سربازی ولی عصر عمل کنند
حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: همچنان که آب، مایه حیات مادی و زندگی تمامی موجودات است، حضور امام معصوم(ع) نیز مایۀ حیات معنوی جامعه است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه های علمیه، با اشاره به آیۀ (قُلْ أَرَأَيْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُكُمْ غَوْرًا فَمَنْ يَأْتِيكُمْ بِمَاءٍ مَعِينٍ)، گفت: زمین از دو لایۀ نفوذپذیر و نفوذناپذیر تشکیل شده که آب های سطحی از لایه های نفوذپذیر زمین گذر کرده و در سطح نفوذناپذیر باقی می ماند و تشکیل منابع آبی زیرزمینی را می دهد که اگر این لایه های سخت و نفوذناپذیر نبود، امکان دسترسی بشر به آب های زیرزمینی وجود نداشت.

وی به بعضی از تفسیرهای پیرامون این آیه که وجود امام معصوم(ع) را به ماء معین تشبیه کرد و افزود: همچنان که آب، مایۀ حیات مادی و زندگی تمامی موجودات است، حضور امام معصوم(ع) نیز مایۀ حیات معنوی جامعه است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به طلابی که مفتخر به لباس روحانیت شده، ابراز کرد: از امروز شما شخصیت جدیدی پیدا کرده اید که لازمۀ آن، مسئولیت های جدید در برابر خانواده، بستگان و مردم است که باید نسبت به آن متعهد باشید.

این مرجع تقلید افزود: باید مطابق با آنچه مقتضای سربازی امام زمان(ع) است، عمل کنید. رفتار، گفتار و کردار شما باید متناسب با شخصیت جدیدتان باشد و از خداوند بخواهید که شما را در این امر موفق بدارد.

ارسال نظرات