۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۷۳۰۹۴۸
نماینده ولی فقیه در مازندران:

طلاب حضور در دروس اخلاق را جدی بگیرند

طلاب حضور در دروس اخلاق را جدی بگیرند
مازندران - امام جمعه ساری با تأکید بر این که هیچ راهی بافضیلت‌تر از راه سربازی برای امام زمان(عج) نیست، گفت: طلاب حضور در دروس اخلاق را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم جشن نیمه شعبان و آئین عمامه‌گذاری جمعی از طلاب، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت مهدی (عج) اظهار کرد: طلاب حاضر امروز با ملبس شدن افتخار سربازی امام زمان (عج) را کسب خواهند کرد.

وی افزود: یک جامعه برای عادل بودن دو شرط دارد اول اینکه همه آحاد آن عدالت‌خواه و عدالت‌محور باشند، دوم هم اینکه باید حاکمی بر آن جامعه حکومت کند که به اقامه عدل و قسط بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی خاطرنشان کرد: اگر مردم عدالت‌پیشه نباشند و منتظر باشیم که حکومتی عدالت را گسترش دهند نمی‌شود، همچون حکومت حضرت علی(ع)، بنابراین مردم باید به جایی برسند که از عمق وجودشان به‌دنبال عدالت باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با ذکر مثالی از انتخاب فرد اصلح در انتخابات گفت: اگر در انتخابات نیز ملاحظات فامیلی و مادی کنار گذاشته شود و تنها برای صلاحیت و رضایت خدا باشد برآیند و خروجی بسیار بهتر خواهد شد.

وی با بیان این که همه چیز ما ملاحظات گوناگونی است که جامعه را از عدالت دور می‌کند، خاطرنشان کرد: باید شخصی باشد که عدالت را اقامه کند، ترکیب آن با قیام عدالت تبدیل به مدینه فاضله خواهد شد.

امام جمعه ساری با بیان این که ما اقامه کننده عدالت را در پس پرده غیبت داریم، تصریح کرد: باید خودمان را آماده ظهور کنیم و در این مسیر جامعه روحانیت باید خالصتر از همه باشد و رفتار، کردار و اعمال طلاب و روحانیان بر طبق موازین عدل و انصاف باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه طلاب به صحت قرائت نماز و قرآن تأکید کرد و گفت: طلاب باید حداقل روزی یک بار به امام زمان(عج) سلام کنند.

وی با تأکید براین که هیچ راهی بافضیلت‌تر از راه سربازی برای امام زمان(عج) نیست، تصریح کرد: باید این مزیت را در خانواده خودمان نهادینه کنیم.

امام جمعه ساری، داشتن تقوا و رعایت شأن و شئون طلبگی را امری مهم دانست و خاطرنشان کرد: طلاب باید حضور در دروس اخلاق را جدی بگیرند و کتب پیرامون این مسأله مهم را بیشتر مطالعه کنند چون همه به اخلاق نیاز داریم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات