۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۷۳۰۸۶۸
نماینده ولی فقیه در مازندران:

دو سوم مساجد مازندران امام جماعت ندارند/ضرورت ساخت ۱۵۰ خانه عالم سال آینده

دو سوم مساجد مازندران امام جماعت ندارند/ضرورت ساخت ۱۵۰ خانه عالم سال آینده
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: متأسفانه از چهار و هفتصد مسجد در استان تنها یک سوم آن دارای امام جماعت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در قرارگاه تحول محله مهدوی با محوریت مسجد، ضمن تبریک نیمه شعبان و سالروز خجسته میلاد امام زمان(عج)، گفت: نگاه و گره زدن محلات به مسجد و مردم محله برای رفع مشکلات بسیار نگاه خوبی است و نگاه پایه است.

وی افزود: در فلسفه دعای ظهور امام زمان(عج) آمده که ایشان با دو هدف عمران و آبادی شهرها و دوم تربیت صحیح و جامع بندگان خدا ظهور خواهند کرد، افزود: مسجدی که قرار است به‌نام محله مهدوی انجام وظیفه کند باید در این دو بعد فعالیت کند و هدف اول و دوم را با هم اجرایی کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی همچنین تصریح کرد: برای حل مسائل باید به سه محور؛ مسأله، راه حل آن و حل مسأله توجه کنیم؛ ابتدا باید مسائل یک محله مشخص و برای حل آن راهکارهای لازم ارائه شود.

امام جمعه ساری با بیان این که مسؤولان باید از نظر اجرایی خودشان را متعهد به انجام وظایف بدانند، تاکید کرد: اگر قرار است مسجد مشکلات مردم را حل کند ابتدا باید مشکل خودش حل شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که متأسفانه از چهار و هفتصد مسجد در استان تنها یک سوم آن دارای امام جماعت هستند، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بالای طلاب و روحانیان استان، باید این گونه مسائل رفع شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که نیازمند خانه عالم بیشتری در سطح استان هستیم، افزود: در سال آینده حداقل باید ۱۵۰ خانه عالم در مناطق مختلف استان احداث شود، نکته دوم اینکه داوطلب برای ورود به حوزه با این فضای مادی موجود ضعیف است.

امام جمعه ساری بر ضرورت تشویق خانواده ها و دانش آموزان برای تحصیل در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: سرباز امام زمان(عج) بودن افتخار بزرگی است که باید به آن توجه ویژه شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید بر این که در حوزه مسائل فرهنگی، حجاب و عفاف و موضوع سواحل نیاز به جهاد تبیین داریم، خاطرنشان کرد: در همین اغتشاشات اخیر مشخص شد که به تبیین نیاز داریم، کمک مادی و معنوی به خانواده‌هایی که دارای آسیب هستند، همچنین مسأله تجاوز به منابع طبیعی و انفال مسأله روز است که باید به آنها توجه شود.

وی در ادامه سخنان خود گفت: وقتی محله‌های یک شهر به امام جماعت گره بخورد محله مهدوی تبدیل به شهر مهدوی و آن به استان مهدوی و استان به کشور مهدوی تبدیل خواهد شد و همه متوجه مسجدالحرام خواهند شد تا به جهان مهدوی برسیم‌.

امام جمعه ساری افزود: اگر قرار است مساجد فعال باشند امور مساجد باید فعال باشد که بسیاری از نهادهای ارزشی ما همچون امر به معروف، ستاد بازسازی عتبات عالیات و غیره در مازندران مکانی مناسب ندارند باید به اینها امکانات داده شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که باید با زمانبندی محله مهدوی را شکل بدهیم تا حداقل در نیمی از شهرهای استان این طرح اجرایی شود، گفت: باید از این ظرفیت های موجود در جهت ایجاد شبکه مهدوی با هدف حل مسائل گام برداریم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات