۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۷۳۱۰۵۴
استاد اخلاق حوزه علمیه خواهران:

معیار شخص مؤمن هماهنگ بودن با نظام جمهوری اسلامی است

معیار شخص مؤمن هماهنگ بودن با نظام جمهوری اسلامی است
بانو مجتهده گل گیری، قیام علیه منافقان داخلی، ارائه ایده و راهکار برای این قیام را از وظایف اصلی مجمع اساتید جامعه الزهرا دانست.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، بانو گل‌گیری در جلسه درس اخلاق اساتید جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها که در سالن جلسات بانو همایونی واقع در طبقه سوم ساختمان شهید بهشتی (ره) برگزار شد، با اشاره به موضوع «نشست مجمع اساتید»، اظهار داشت: نشست‌های مجمع اساتید باید به صورت دوسویه باشد و همه اساتید، ایده‌ها و نظرات خود را با مسئولان مجمع به اشتراک بگذارند.

استاد درس خارج حوزه علمیه خواهران با اشاره به فعالیت اندیشکده‌های مطالعات اسلامی و شیعی در انگلستان، تصریح کرد: غرب با حاکمیت اسلام و قرآن کریم مخالف است و هدف آنها از این فعالیت‌ها، مبارزه با دین اسلام و انقلاب اسلامی است.

لزوم حضور فعال اساتید جامعةالزهرا(س) در مجمع اساتید

بانو گل‌گیری با اشاره  به افرادی که در کسوت طلبگی، عقایدی مخالف با نظام و رهبری دارند و معتقدند ولی فقیه نباید در مسائل ‌کشور دخالت کند و باید به روش عقلایی و شورا عمل شود،گفت: امام خمینی(ره) می‌فرمودند از دشمن خارجی نمی‌ترسم، بلکه از موریانه‌های داخلی باید ترسید؛ بنابراین یکی از وظایف مجمع، مقابله با این افراد است.

وی ضمن تأکید مجدد بر تشکیل هیأت مذهبی، ارائه راهکار و ایده را از مسئولیت‌های اساسی اساتید دانست و اضافه کرد: مجمع اساتید یعنی باید تک تک شما اساتید قیام کننده باشید.

استاد درس خارج حوزه علمیه خواهران خاطر نشان کرد: درست است اشکالاتی هم به نظام وارد است که باید رفع شوند، اما نباید همسو با دشمنان قدم برداشت، اگر از داخل، فساد و شخص فاسد نباشد، از بیرون کاری نمی‌توانند انجام دهند.

معیار شخص مؤمن هماهنگ بودن با نظام جمهوری اسلامی است

بانو گل‌گیری با ذکر این مطلب که معیار شخص مؤمن هماهنگ بودن با نظام جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: همان‌طورکه جلسات قبل هم گفته شد رهبر معظم انقلاب مدظله العالی بر الگو بودن جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کردند.

وی تصریح کرد: وظیفه ما این است که برای استقرار حکومت اسلامی و ظهور حضرت ولیّ عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف آماده باشیم و لازمه این کار، برنامه ریزی اساسی و ارائه طرح است.

اهمیت علم آموزی و شأن و مقام ویژه علم آموز

استاد اخلاق جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با توضیح و تبیین اهمیت علم آموزی و شأن و مقام ویژه علم آموز، تأکید کرد: ما نباید به این مقوله اکتفا کنیم بلکه تذکر، جهاد تبیین و همفکری هم، ضروری است.

بانو گل‌گیری ادامه داد: حدیث امام رضا علیه السلام مبنی بر اینکه «اگر مردم، محاسن و زیبائی‌های کلام ما را بدانند از ما پیروی می‌کنند»، ماهم نباید کوتاهی کنیم و تا جایی که در توان داریم، پای کار باشیم.

وی بیان کرد: علاوه بر تشکیل هیأت در مجمع اساتید، دومین کار ایجاد اندیشکده است که باید انجام شود و منتظر دیگری نمانیم.

اجرای طرح «دختران فاطمی» به صورت محله محور

در ادامه این نشست، خانم آقایاری از اساتید جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها به ارائه طرح خود با موضوع «دختران فاطمی» پرداخت و اظهار داشت: این طرح که به مدت دو سال راه اندازی شده، محله محور، تربیت محور و مربی محور است و فعالیت خود را با طلاب مبلغ دغدغه مند و فعال ادامه می‌دهد.

استاد آقایاری، این طرح را تاکنون موفق دانست و تصریح کرد: دختران زیادی در این طرح جذب شده اند و از سایر اساتید انتظار می‌رود با شناسایی طلاب فعال وارد عمل شده و هر طلبه به صورت محله محور، راهنما و مربی نوجوانان باشد.

علی اکبر زهدی پور

ارسال نظرات