۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۷۳۱۰۷۲

کتاب «آیین پاسداری» روانه بازار نشر شد + لینک

کتاب «آیین پاسداری» روانه بازار نشر شد + لینک
کتاب «آیین پاسداری» مشتمل بر شرح دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه به قلم آیت الله محمدباقر تحریری منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «آیین پاسداری(شرح دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه)» اثر آیت الله محمدباقر تحریری در مؤسسه صراط مستقیم در ۲۰۸ صفحه تهیه و به همت انتشارات مروی منتشر شد.

دعای شریف بیست و هفتم صحیفه مبارکه سجادیه دعای حضرت زین العابدین(ع) برای مرزبانان و پاسداران از حریم حکومت دینی و ملت مسلمان است که علاوه بر مرزهای جغرافیایی می تواند در مرزهای فرهنگی، عقیدتی و مجازی نیز مدنظر قرار گیرد و آن حضرت ضمن دعا برای مرزبانان و پاسداری از حریم اسلام وظیفه های اخلاقی و نفسانی مهمی را برای آنان بیان می فرمایند تا ایشان با توجه به آن مضامین، در ضمن پاسداری از کیان اسلامی در مقابل هجمه‌های هواهای نفسانی و دنیا گرایی نیز در امان باشند، علاوه بر آن، کسانی که این رزمندگان در مقابله با دشمنان به انواع گوناگون تجهیز می کنند فضایلی را از خداوند طلب می نماید و در ضمن فهمیده می شود که مرزبانان مدافعان از حریم معارف دین و معارف اولیای دین در چه درجه ای از مقامات معنوی قرار دارند.

در این اثر، ضمن بیان معنای صلوات در دعاها، حقایق توحیدی به عنوان ریشه احکام دینی نیز تشبیه شده و در ادامه ضمن تبیین رابطه دعا و تکلیف محوری، به تشریح راه حفظ عزت، زمینه های حفظ عنایت الهی، راه و رسم و مرزبانی پرداخته شده است.

سپس، حالات مطلوب مرزبانی بررسی شده و در ادامه، اهداف مقابله با دشمن تشریح شده و پس از بیان ابعاد تقویت اهل اسلام و اهداف آن، اهداف جهاد با مشرکان به رشته تحریر درآمده است.

همچنین، راه های از بین رفتن دشمن و انواع غلبه بر دشمن بیان شده و امور مطلوب برای رزمندگان تشریح و سپس، انواع ولایت بر انسان، صفات مطلوب برای رزمندگان، زمینه های پیروزی رزمندگان، وظایف مسلمانان در برابر رزمندگان و مرزبانان و امور لازم بر هر مسلمان تبیین شده است.

برشی از اثر

هدف اساسی اسلام و خدای متعال از کسب عبودیت برای انسان، اصلاح حالات نامطلوب و تحصیل فضایل نفسانی است، این امر مخصوص افراد ویژه ای نیست اما برخی به حساسیت کاری و جایگاه اجتماعی و اثرگذاری شان، بیشتر باید به این مسئله اهمیت دهند. رزمندگان اسلام این گونه اند. از این رو امام سجاد(ع) ۱۲ صفت را برای آنان درخواست می‌کند که بعضی از آنها آثار فردی معنوی برای خود آنان دارد و بعضی از آنها از بعد اجتماعی اثرگذار است. این صفات عبارتند از: نیت خوب، داشتن سلامت جسمانی، عافیت روحی، دوری از ترس، تحصیل جرئت در کار، نیرومندی در برابر دشمن، نزول نصرت الهی، فراگیری راه و روش دینی، استحکام در حکم کردن، دوری از ریا، پرهیز از سمعه، مطلوبیت اخلاص در همه شئون.

علاقه مندان برای خرید اینترنتی این اثر می توانند از طریق نشانی اینترنتی https://www.payping.ir/d/flBX نسبت به تهیه آن اقدام کنند.

ارسال نظرات