۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۷۳۱۱۳۱

پذیرش طلبه باید دغدغه اصلی مدارس علمیه باشد

پذیرش طلبه باید دغدغه اصلی مدارس علمیه باشد
معاون علمی حوزه علمیه خراسان از مدارس خواست تا پذیرش را دغدغه نخست خویش بدانند و بر اساس جمعیت و اقتضائات موجود منطقه خود اقدام کنند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضایی در گفت و گویی با بیان این که پذیرش یک جریان هدفمند، در راستای جذب، پشتیبانی، هدایت و پرورش خروجی های کارامد خواهد بود، بر مسئله تربیت نیرو در حوزه علمیه خراسان و استفاده از ظرفیت های موجود در این راستا تاکید کرد.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان با بیان این که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، جمهوی اسلامی به عنوان یک قطب تمدنی مطرح شده است، تصریح کرد: در ذیل بیانیه گام دوم انقلاب، انجام هرنوع کار تمدنی که که ماموریت همه حوزویان و روحانیت اصیل شناخته می شود، در گرو برخورداری از شخصیت و وجهه تمدنی است.

وی با بیان این که طلبگی و پذیرش هدفمند گام نخست در راستای حرکت عالمانه به سوی اجتهاد است، خاطر نشان کرد: شایسته است تا مدارس با استفاده از خلاقیت ها و ظرفیت های خود نسبت به ارتقای پذیرش اقدام کنند.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان با اشاره به تعلق خاطر مردم به ارزش های دینی و انقلابی و همچنین تمایل جوانان به سوی فضای طلبگی خاطر نشان کرد: ستاد پذیرش در حوزه باید به طور دائمی طی سال فعال باشد و بتواند ظرفیت ها را بشناسد، با نیروهای جدید ارتباط گیری نموده و از میان دانش آموزان برای حوزه پذیرش داشته باشد.

حجت الاسلام رضائی فعالیت های طلاب طرح صالحین در مساجد خراسان جنوبی، تبلیغ در فضای خوابگاه های مدارس، تهیه عکس نوشت و کلیپ در ارتباط با سایر نهادها، استفاده از کادر مدارس و اساتید اعزامی در راستای تبلیغ عملی، تبلیغ در فضای مجازی بصورت چهره به چهره و نشست های هم اندیشی را از جمله کارهای صورت گرفته عنوان کرد و خواست تا مدارس در قالب طرح های نوآورانه نسبت به ارتقای جذب در فضای حوزه تلاش کنند.

وی ادامه داد: همکاران در استان خراسان های رضوی، شمالی و جنوبی که در این زمینه دارای پیشینه موفقی بوده اند، تجربیات خود را برای استفاده یکدیگر به ستاد ارسال کنند تا راهکارهای سازنده پذیرش بر اساس اقتضائات هر منطقه دنبال شده و همه روحانیون، به طور آتش به اختیار با استفاده از ایام عید و راهیان نور برای پذیرش تلاش کنند.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان با بیان این که می بایست مدارس پذیرش را دغدغه نخست خود بدانند و در راستای پذیرش کمی و کیفی در حوزه نسبت به جمعیت و اقتضائات موجود بکوشند، خواست که مدیریت رسانه حوزه علمیه خراسان نیز بسته جامع و متنوعی را در خصوص پذیرش و جذب در حوزه، آماده و اطلاع رسانی کند.

ارسال نظرات