۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۷۳۰۵۱۱
در نشستی مشترک تاکید شد؛

لزوم همکاری دوجانبه و همراهی حوزه علمیه خواهران قم و خراسان

لزوم همکاری دوجانبه و همراهی حوزه علمیه خواهران قم و خراسان
مدیر دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان با حضور در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در قم با مدیر این نهاد حوزوی دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش  سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، خانم راضیه هاشمی، مدیر دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان ضمن حضور در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در قم با حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، مدیر حوزه های علمیه خواهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی با بیان این که امروزه حوزه به مأمنی برای همه تبدیل شده و افراد بسیاری به سمت حوزه می‌آیند، اظهار داشت: وظایف ما پاسخگویی به نیازهای دینی، فرهنگی و اجتماعی است و در این زمینه باید تمام تلاش خودرا داشته باشیم تا مهجور واقع نشویم.

مدیر دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان با ارائه گزارشی از فعالیت های مدارس علمیه خواهران خراسان، افزود: در عرصه فعالیت ها و برنامه ها استفاده از تجربیات حوزه های علمیه خواهران راهگشا است و آماده ایم از این تجربیات در امور آموزشی به صورت خاص و در دیگر موارد به صورت عام بهره ببریم تا بتوانیم منویات رهبر معظم انقلاب را محقق سازیم.

خانم هاشمی همچنین انعقاد تفاهم نامه های همکاری بین دفتر خواهران حوزه خراسان و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران جهت انتقال تجربیات و شناخت ظرفیت ها را بسیار مهم و مطلوب دانست.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام فاضل با بیان این که مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران بیش از ربع قرن است که فعالیت سازمانی خود را آغاز کرده و با قریب به ۵۰۰ واحد آموزشی سطح ۲، ۳ و ۴ در ۲۸ استان کشور فعالیت دارد، گفت: نتیجه این فعالیت تربیت قریب به ۱۲۰ هزار طلبه در حال تحصیل و فارغ التحصیل است.

وی ارتباط همسو و مؤثر بین دفتر خواهران حوزه خراسان و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران را بسیار ضروی دانست و خاطرنشان کرد: هر چه ارتباط و هماهنگی در انجام فعالیت ها بهتر باشد موجب رضایت بیشتر حضرت ولی عصر(عج) خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل ادامه داد: آماده همکاری و همراهی با حوزه علمیه خواهران خراسان هستیم و امیدواریم بتوانیم در این همکاری تجربیات و ظرفیت های طرفین را بهتر بشناسیم؛ گرچه این ارتباط برقرار بوده ولی لازم است تقویت و گسترده تر شود.

وی با بیان این که ما می توانیم با حفظ تمامیت و استقلال ۲ دستگاه کارهای مشترک بسیاری را انجام دهیم، افزود: در راستای اعتلای حوزه خراسان هر گونه همکاری را خواهیم داشت و از تجربیات حوزه خراسان نیز جهت اعتلا و بهبود برنامه های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استفاده می کنیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران تأکید کرد: با گفت‌وگو و تعامل می توانیم به نقاط مشترک و نتیجه بخش برسیم و امیدواریم با حرکت نو و جدید فارغ از هر گونه بروکراسی و کاغذبازی بتوانیم حوزه های علمیه را که در صدد اعتلای کلمه‌الله هستند، برسانیم.

در این دیدار همچنین حجت الاسلام قمرزاده، رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه خواهران با اشاره به آمادگی این مرکز جهت بهره مندی از تجربیات حوزه خراسان، بیان داشت: ارتباط در گردش و برنامه ریزی شده جهت استفاده بهتر و بیشتر از تجربیات و شناخت ظرفیت ها امری ضروری است

ارسال نظرات