۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۷۳۱۲۳۹
با اقامه نماز توسط آیت الله سبحانی؛

پیکر آیت الله باکویی در حرم حضرت معصومه به خاک سپرده شد

پیکر آیت الله باکویی در حرم حضرت معصومه به خاک سپرده شد
پیکر آیت الله باکویی در شهر مقدس قم تشییع و پس از اقامه نماز توسط حضرت آیت الله سبحانی در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، پیکر آیت الله زین العابدین باکویی عصر امروز از مقابل مسجد امام حسن عسکری (ع) در شهر قم به سمت حرم حضرت معصومه (س) تشییع و پس از اقامه نماز میت توسط حضرت آیت الله سبحانی در جوار بارگاه کریمه اهل بیت به خاک سپرده شد.

مراسم ترحیم آن عالم ربانی امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار می شود.

نگاهی به زندگی نامه مرحوم آیت الله باکویی
گفتنی است، آیت‌الله زین‌العابدین باکویی امام جمعه اسبق فریدونکنار، 20 اسفندماه در ۸۲ سالگی ندای حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

آیت الله زین العابدین باکویی، فرزند آیت‌الله اسحاق باکویی ، متولدسال ۱۳۱۹ هـ. ش روستا‌ی کتریم بخش دودانگه ساری، موسس حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) فریدونکنار، از شاگردان آیات عظام امام خمینی (ره)، گلپایگانی، میرزاهاشم آملی ، سلطانی و مشکینی بودند که از ایشان بیش از ۱۰ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف به چاپ رسیده است.

آیت الله زین العابدین باکویی تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش روستای کتریم به پایان برد و پس از آن راهی ساری و سپس قم شد.

ایشان دروس حوزوی را به طور کامل از دوره مقدماتی تا دوره عالی در حوزه علمیه قم گذراند و سپس به عنوان مدرس حوزه علمیه قم منصوب شد .

آیت الله باکویی که حدود ۴۰ سال تدریس حوزه‌های علمیه را در کارنامه خود داشت شاگردان زیادی را تربیت و تقدیم جامعه کرد.

از شاگردان بنام آیت‌الله باکویی میتوان به آیت الله اعرافی، آیت الله سید احمد خاتمی، آیت‌الله حسینی بوشهری، حجت الاسلام سید محمد خاتمی، آیت الله صدوقی، آقای مجید انصاری، حجت‌الاسلام فلاحیان و حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی اشاره کرد.

آیت الله باکویی از سال ۱۳۵۹ به استان مازندران بازگشت و به تدریس حوزه‌های علمیه و امامت جمعه مشغول شد. ایشان چندین سال سمت امام جمعه فریدونکنار را به عهده داشت و در کنار آن تدریس حوزه‌های علمیه را هم در کارنامه خود داشت.

تدریس در دانشگاه آزاد بابل و دیگر دانشگاه‌های استان مازندران از دیگر کارهای آیت الله باکویی بود و شاگردان زیادی را در دوره دکترا و فوق لیسانس تربیت کرد.

ایشان از سال ۱۳۸۲ دوباره به قم بازگشت و در دانشگاه جامعه المصطفی قم مشغول تدریس و تحقیق شد و تا آخر عمر در آنجا ماندگار بود.

ارسال نظرات