۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۷۳۱۳۱۲

نشست رونمایی از نرم‌افزار همراه نورالجنان + لینک دانلود نرم افزار

نشست رونمایی از نرم‌افزار همراه نورالجنان + لینک دانلود نرم افزار
نشست خبری رونمایی از نرم‌افزار همراه نورالجنان با حضور مدیر گروه علمی قرآن، اخلاق و لغت و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ:ی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست خبری رونمایی از نرم‌افزار همراه نورالجنان با حضور حجت‌الاسلام تقی آسمانی، مدیر گروه علمی قرآن، اخلاق و لغت و جمعی از اصحاب رسانه روز گذشته در مرگز کامپیوتری علوم اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام آسمانی با اشاره به رویکرد مرکز نور به تولید و ارائه نرم‌افزارهای همراه، گفت: در این نرم افزار تلاش شده با رصد برنامه‌های همراه تولید شده توسط دیگر شرکت‌ها، در عین پرهیز از دوباره‌کاری و تکرار، اقدام به ارائه محصولات فاخر با امکانات پیشرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: هنگامی که نرم‌افزار همراه «قرآن نور» ارائه شد، بسیاری از کاربران در نظراتشان از مرکز نور، نرم‌افزاری جامع در ادعیه و اعمال و زیارات را مطالبه کردند و انگیزه‌ای شد که تولید نرم‌افزار همراه «نورالجنان» را با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

مدیر گروه اخلاق و دعا در مورد نرم افزار همراه نورالجنان بیان داشت: در گام اول برای تولید نسخه همراه نورالجنان، کتاب مفاتیح‌الجنان انتخاب شد.

وی در ادامه بیان داشت: خوشبختانه کار علمی و پژوهشی بسیار وسیعی در مرکز از سال 1378 بر روی این کتاب شریف انجام گرفته بود که سفره‌ای آماده برای تولید نسخه همراه به حساب می‌آمد و کار را چند سال جلو انداخت.

حجت‌الاسلام تقی آسمانی در ادامه به ویژگی‌های نرم‌افزار همراه «نورالجنان» نسبت به نرم‌افزارهای مشابه اشاره کرد و گفت: ارائه فهرست کامل ادعیه و اعمال مندرج در کتاب مفاتیح‌الجنان، ارائه متن دعاها و زیارت‌ها بصورت فرازبندی شده با ترجمه مرحوم الهی قمشه‌ای و قرائت فرازها، ارائه چهار دسته‌بندی شامل (دعا، زیارت، اعمال، نماز) برای کلیه محتواهای مفاتیح‌الجنان، دسته‌بندی زیارت‌ها (مقدمات زیارت، زیارت هر معصوم، زیارت‌های مشترک و جامعه، زیارت اولیاء الهی و اما‌زادگان و ....)، از ویژگی‌های این نرم‌افزار بوده است.

مدیر گروه اخلاق و دعا در ادامه به ویژگی خاص این نرم افزار اشاره کرد و بیان داشت: متن کتاب مفاتیح‌الجنان در این نرم افزار به سه زبان ارائه شده، یعنی هم محیط برنامه و هم کلیه اعمال و توضیحات مرحوم شیخ‌عباس قمی، به سه زبان فارسی و عربی و انگلیسی ارائه شده.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار امکان جستجو در فهرست و تمامی متن کتاب مفاتیح‌الجنان است که برای یافتن دعا یا زیارت مورد نظر، بسیار کارگشا است.

حجت‌الاسلام آسمانی در پایان گفت: کار بزرگ دیگری که در این برنامه انجام گرفته، اتصال اسم دعاها و سوره‌ها به متن آنها است تا کاربر علاوه بر مطالعه اعمال یک مناسبت، بتوان به دعا یا سوره مراجعه کرده و متن آنها را نیز بخواند و مجددا به اعمال باز گردد.

محتوای نرم‌افزار همراه «نورالجنان» که به صورت رایگان ارائه شده را می توان از اینجا دانلود کرد.

ارسال نظرات