۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۷۳۱۳۲۴
فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله(عج) عنوان کرد؛

ضرورت جهاد تبیین و لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت‌های مردمی

ضرورت جهاد تبیین و لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت‌های مردمی
سردار جعفری گفت: تا به امروز نمونه های بسیاری از نقش آفرینی های مردم در جامعه وجود دارد؛ اما از نظر رهبری این مقدار تنها یک درصد است و باید روز به روز بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله(عج) صبح امروز در نشست جهاد تبیین و ظرفیت های مردمی که در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به موضوع نشست که با عنوان «جهاد تبیین و ظرفیت‌های مردمی» بود اظهار داشت: ایام ماه مبارک رمضان، فرصت بسیار خوبی برای تبیین فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی است و مبلغین باید از این فرصت کمال استفاده را داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به تقسیم‌بندی رهبر انقلاب اسلامی به گام اول و گام دوم انقلاب اسلامی بیان داشت: این تقسیم بندی بی دلیل نبوده و این امر به دلیل تفاوت هایی است که در این گام ها از لحاظ وجود ظرفیت های مردمی و استفاده از این ظرفیت ها برای رسیدن به اهداف گام دوم انقلاب اسلامی وجود دارد؛ چراکه انقلاب اسلامی بدون کمک و پشتوانه مردمی نمی تواند به اهداف نهایی خود دست پیدا کند.

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله(عج) ابراز کرد: در جهاد تبیین باید ضرورت نقش آفرینی مردم در گام دوم انقلاب اسلامی بر افراد جامعه تبیین شود و این نکته مسئله‌ای است که خواست رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و از نظر ایشان این موضوع یک مسئله اصلی و اساسی است که باید به آن توجه شود.

وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۰ می فرمایند «مسئله اصلی ما مسئله مردم است و حضور و میل مردم و اراده آنان در همه تحولات و جنبش‌های گوناگون اجتماعی بزرگ، نقش معیار است و هر جایی که مسئولان کشور توانایی مردم را شناخته و به کار گرفتند، موفق شده ایم» و این امر نشانگر توجه رهبر انقلاب به لزوم نقش آفرینی مردم در گام دوم انقلاب اسلامی است؛ چراکه مردم در عرصه‌های مختلف می‌توانند نقش آفرینی کنند.

سردار جعفری ظهار داشت: تا به امروز نمونه های بسیاری از نقش آفرینی هایی که مردم در جامعه انجام داده و می دهند وجود دارد؛ اما از نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی این مقدار نمونه ها کم انجام می گیرد؛ به گونه ای که این مقدار تنها یک درصد از ظرفیت های مردمی است که ما توانستیم از آن استفاده کنیم.

لزوم توجه به نقش آفرینی مردم

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله(عج) ابراز کرد: مسئله حضور مردم که امروزه یک مسئله ضروری شده است برای گام دوم انقلاب اسلامی، نسبت به حضور مردم در عرصه‌های مختلفی که در گام اول انجام شده است، حضور متفاوتی است و نوع حضور و نوع نقش آفرینی در گام دوم، متفاوت تر از گام اول شده است.

وی در ادامه افزود: ما توانستیم در مرحله اول، دو گام انقلاب اسلامی را با موفقیت پشت سر گذاریم و اسلامی شدن دستگاه‌های نظام مرحله سوم انقلاب اسلامی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرماید «اکنون در این مرحله قرار داریم» و مرحله چهارم، اسلامی شدن جامعه و مرحله پنجم نیز تشکیل جامعه جهانی اسلام است که در گام دوم انقلاب اسلامی باید مرحله سوم و چهارم انقلاب با قوت به پیش برده شود.

سردار جعفری بیان داشت: جایی که ما با ناکامی ها مواجه شده ایم به این خاطر است که ما نتوانستیم از ظرفیت های مردمی استفاده کرده و زمینه های حضور و نقش آفرینی مردم را ایجاد و مقدمات آن را فراهم کنیم و باید از ظرفیت های مردمی استفاده بیشتر و بهتر شود و کسانی می توانند این کار را انجام دهند که دارای ذهن های فعال و زبان های گویا هستند که در رأس آنها روحانیت است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله(عج) ابراز کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی «ما نیاز به حرکت عمومی مردم داریم» و معنای گام دوم انقلاب اسلامی نیز همین است که باز به فرموده رهبر انقلاب این حرکت شروع شده است؛ اما مقداری کند است و باید سرعت گرفته و به سمت اهداف و چشم انداز انقلاب اسلامی حرکت شود.

«به هنگام حرکت کردن» از ملزومات جهاد تبیین

سردار جعفری در ادامه افزود: به هنگام حرکت کردن یکی از ملزومات جهاد تبیین و حرکت رو به جلو است؛ چنانکه توابین برای انتقام از دشمنان و تقاص خون امام حسین علیه السلام به میدان آمده و همه نیز کشته شدند؛ اما در تاریخ از آنان مدح نمی کنند؛ زیرا آنان دیر وقت اقدام کردند و امروزه باید بدون غفلت و بدون تاخیر وارد میدان و عرصه جهاد تبیین شویم.

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله(عج) عنوان کرد: یکی از موانعی که در برخی از مواقع از به صحنه آمدن مردم و نقش آفرینی آنان جلوگیری می کند، عدم حمایت دستگاه‌های کشور از نقش آفرینی آنان است و این نیاز به توجه بیشتر داشته و لازم به ایجاد حس ضرورت نقش‌آفرینی مردم در بین مسئولان است.

سردار جعفری در پایان با اشاره به کتاب «طرح کلی انقلاب اسلامی ایران» اثر رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: هدف و خواسته رهبر انقلاب اسلامی در این کتاب، ایجاد انگیزه و استفاده از ظرفیت های مردمی است و ایشان از مسیرهای مختلفی دنبال این هستند که ثابت کنند، مومنین کسانی هستند که عمل صالح اولویت داری انجام می دهند و از تمامی ظرفیت ها و امکانات خود در این مسیر استفاده می کنند.

ارسال نظرات