۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۷۳۱۳۳۰
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد؛

صدور مجوز ۷۰۰ گروه جهادی و تبلیغی در سراسر کشور

صدور مجوز ۷۰۰ گروه جهادی و تبلیغی در سراسر کشور
حجت الاسلام روستا آزاد گفت: تاکنون حدود ۷۰۰ گروه جهادی و تبلیغی در کشور از دفتر تبلیغات مجوز فعالیت دریافت کردند و در هر شهرستان حداقل یک گروه تبلیغی وجود دارد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم صبح امروز در نشست جهاد تبیین و ظرفیت های مردمی که در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به سلسله نشست های جهاد تبیین که دفتر تبلیغات اسلامی آنها را برگزار کرده است، اظهار داشت: نشست جهاد تبیین و ظرفیت های مردمی از چهارمین جلسه از جلسات دفتر تبلیغات اسلامی در موضوع جهاد تبیین است.

وی در ادامه افزود: پیش از فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان برگزاری نشست ها یکی از فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی است و تهیه ره توشه تبلیغی برای ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان نیز یکی از فعالیت‌هایی است که دفتر تبلیغات اسلامی در این ایام تهیه کرده و فایل آن را در اختیار مبلغان قرار داده است.

حجت الاسلام روستا آزاد با اشاره به فرارسیدن ایام اعزام مبلغین به سراسر کشور ابراز کرد: پیش بینی های ما این است که امسال حدود ۱۰ هزار نفر مبلغ از طرف دفتر تبلیغات اسلامی به سراسر کشور اعزام شوند که تاکنون تعداد ۶۰۰۰ مبلغ حکم تبلیغی خود را از این دفتر دریافت کرده‌اند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان داشت: وجود گروه های مختلف تخصصی در دفتر تبلیغات اسلامی بخشی از ظرفیت های تخصصی مردمی است که در حوزه و به برکت انقلاب اسلامی، امام راحل و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی شکل گرفته است و در دفتر تبلیغات اسلامی شاید بیش از ۴۰ موضوع تخصصی وجود دارد که گروه های طلبگی به صورت تخصصی با تکیه بر اطلاعات، دانش و مهارت های خود درحال فعالیت هستند.

حجت الاسلام روستا آزاد اظهار داشت: تاکنون حدود ۷۰۰ گروه جهادی و تبلیغی در مناطق کل کشور از دفتر تبلیغات اسلامی مجوز فعالیت دریافت کردند و در سراسر کشور  و در هر شهرستان حداقل یک گروه تبلیغی وجود دارد که در شهر قم مشغول تبلیغ بوده و در شهرهای خود نیز فعالیت های تبلیغی خود را ادامه می دهند و این گروه‌ها نوعا به صورت استانی نیز دارای تشکل شورای هماهنگی استانی هستند که این امر ظرفیت بسیار خوبی برای تعامل با قرارگاه بقیه الله است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ادامه افزود: در کنار ۷۰۰ گروه جهادی و تبلیغی، تعداد ۱۰۰ گروه تبلیغی تخصصی نیز در دفتر تبلیغات اسلامی تشکیل شده است که موضوعات و مسائل متعددی را دنبال و به پیش می برند و الحمدالله دفتر تبلیغات اسلامی با همه محدودیت‌ها و امکانات کمی که دارد، خروجی های ارزشمندی داشته است که بعد از این نیز بیشتر خواهد بود.

حجت الاسلام روستا آزاد با اشاره به آمادگی دفتر تبلیغات اسلامی برای تعامل و همکاری با قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله خطاب به سردار جعفری اظهار داشت: به نظر من فعالیت های ارزشمندی که در قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله وجود دارد و کتاب های خوبی که تدوین شده در بحث های متعددی که نیازمند تعمل و مباحثه است، همکاری ها و همیاری های لازم صورت بگیرد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پایان بیان داشت: مسئله فعلی ما حضور توده مردم در جریان های انقلاب است و اگر این مسئله ما می باشد، باید همه مجموعه های کشور اعم از سپاه، بسیج، ظرفیت‌های مردمی و طلاب و فضلای حوزه، نقش خود را برای حل این مسئله مشخص و تعریف کنند.

ارسال نظرات