۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۳۱۳۷۹
رئیس مجمع نمایندگان طلاب:

از انتقادات سازنده استقبال می کنیم

از انتقادات سازنده استقبال می کنیم
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: تا انتقاد سازنده نشنویم، کامل نخواهیم شد و نیازمند دریافت پیشنهادات و انتقادات هستیم و از آن استقبال می کنیم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در مجمع عمومی نمایندگان طلاب که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: تلاش برای پیاده سازی منویات رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید از وظایف مجمع نمایندگان طلاب است و در این مسیر قدم خواهیم برداشت.

وی ابراز داشت: امور زمین مانده در مجمع نمایندگان طلاب فراوان است و تلاش می کنیم این کارها را به سرانجام برسانیم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: امروز دغدغه معیشت طلاب و فضلا، دغدغه رهبر انقلاب و مراجع عظام تقلید است و تلاش هایی در این زمینه انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بیان داشت: بحمدالله دیدارهای مناسبی با برخی از مراجع عظام تقلید از سوی هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب انجام شده و نکات مهم حوزه به این بزرگواران ارائه شده است.

وی اظهار داشت: مجمع نمایندگان طلاب باید طرح ها و ایده های خود را برای مسئولان حوزه ارائه نماید تا بتوانیم به تقویت حوزه کمک نماییم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: تا انتقاد سازنده نشنویم، کامل نخواهیم شد و نیازمند دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات هستیم و از آن استقبال می کنیم.

از انتقادات سازنده استقبال می کنیم

همچنین حجت الاسلام سعید یزدانی، نماینده طلاب و فضلای امیرکلا به عنوان ناطق اول پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت و گفت: در سالروز دیدار نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با رهبر انقلاب قرار داریم و ان شاءالله با عملکرد درخشان دوره نهم مجمع، دفتر رهبر انقلاب از این مجمع برای حضور در نزد ایشان دعوت نماید.

وی اظهار داشت: یکی از دغدغه های رهبر انقلاب و مراجع عظام تقلید، معیشت طلاب و فضلاست که اگر جدی گرفته نشود، بسیاری از مسائل را تحت الشعاع قرار خواهد گرفت و آثار سوء متوجه حوزه خواهد شد.

نماینده طلاب امیرکلا با اشاره به آسیب های وضعیت بد معیشتی طلاب، ابراز داشت: ورود طلاب به مشاغل غیرمرتبط با حوزه، عدم وصلت برخی خانواده ها با طلاب، عدم ورود فرزندان طلاب به حوزه و ... از جمله این آسیب می باشد.

حجت الاسلام یزدانی با اشاره به راهکارها خاطرنشان ساخت: استفاده از منابع پایدار حوزه، استفاده از خیرین و ائمه جمعه، استفاده از دفاتر مراجع عظام تقلید، ایجاد صندوق های قرض الحسنه و ... برای بهبود وضعیت معیشت طلاب از ضروریات است.

وی با اشاره به برخی مشکلات حقوقی طلاب، بیان داشت: میز خدمت مشاوره حقوقی از سوی مجمع نمایندگان در مدرسه فیضیه راه اندازی شود و این ظرفیت در مجمع نمایندگان طلاب وجود دارد.

از انتقادات سازنده استقبال می کنیم

حجت الاسلام عباس مداحی، نماینده طلاب و فضلای تهران نیز به عنوان ناطق دوم پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت و گفت: طلاب و فضلا باید 10 فن متناسب با طلبگی را فرا گرفته باشند تا بتوانند در مباحث تبلیغی موفق باشند.

وی اظهار داشت: معنویت، همت و غیرت سه ویژگی امام راحل بود که توانست به موفقیت برسد و ما طلاب و روحانیون باید از این ویژگی های امام خمینی (ره) درس گرفته و سرلوحه کار خود قرار دهیم.

نماینده طلاب تهران ابراز داشت: مجمع نمایندگان طلاب باید قلب تپنده حوزه باشد و می تواند با طرح ها و نظرات خود، حوزه را تقویت نماید.

حجت الاسلام مداحی خاطرنشان ساخت: در ایام فرارسیدن ماه مبارک رمضان قرار داریم و می توانیم در مباحث منبر خود از تفسیر سوره مبارکه لقمان استفاده نماییم که بسیار قابل استفاده است.

وی بیان داشت: احوالپرسی گرم با مردم؛ مخصوصا جوانان از نکات ضروری در مباحث تبلیغی است که بسیار اثرگذار است.

نماینده طلاب تهران اظهار داشت: تبلیغ مهدویت از دیگر ضروریاتی است که مبلغان باید برای آن برنامه داشته باشند.

حجت الاسلام گودرزی نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از کارگروه دعا و رثاء مرکز مدیریت حوزه پرداخت و گفت: یکی از ابعاد تربیتی قرآن، دعاست و جایگاه و اهمیت دعا بر کسی پوشیده نیست.

وی اظهار داشت: دعا فقط ابزار ارتباط معنوی نیست؛ بلکه یکی از ابزارهای تربیت انسان است و این جایگاه علیرغم اهمیت آن، یکی از مباحث مغفول در حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام گودرزی ابراز داشت: یکی از ستادهای راهبری حوزه تحت اشراف آیت الله اعرافی، ستاد دعا و رثاء بوده و فعالیت هایی پیرامون آغاز شده است و طرح های کشوری را در دستور کار خود قرار داده است و نیازمند همراهی و همکاری نمایندگان طلاب و فضلا هستیم.

از انتقادات سازنده استقبال می کنیم

همچنین در این جلسه از رئیس و هیأت رئیسه دوره هشتم مجمع نمایندگان طلاب تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است، دو انتخابات نیز در مجمع عمومی این هفته انجام شد که حجج اسلام والمسلمین: محمدحسن نبوی، علی امینی اطهر، ابوالقاسم عسگری فروشانی و صادق گلزاده به عنوان «اعضای شورای سیاستگذاری حوزه انقلابی مجمع نمایندگان طلاب» و حجج اسلام منصور جمالی فرد، ابراهیم احمد نژاد، سیدحسین رضوی مظاهر، علی نورزاده، ابوالقاسم عسگری فروشانی، جواد حیادر، صادق گلزاده، محمدجواد درودی، محمد مجیدی، یوسف دهقان، خلیل یعقوبی، عارف ابراهیمی، احمد پژوهش و رحیم باغبان به عنوان «اعضای کمیسیون ویژه رسانه و فضای مجازی مجمع نمایندگان طلاب» انتخاب شدند.

از انتقادات سازنده استقبال می کنیم

ارسال نظرات