۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۷۳۱۴۰۱

همایش گرامیداشت سالروز تاسیس ستاد کانون‌های مساجد در قم برگزار شد

همایش گرامیداشت سالروز تاسیس ستاد کانون‌های مساجد در قم برگزار شد
همایش گرامیداشت سالروز تاسیس ستاد کانون‌های مساجد با حضور مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم همراه با اهدای تجهیزات به کانون ها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، همایش گرامیداشت سی امین سالروز تاسیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم و با حضور مسئولین استانی و کشوری و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم امروز (پنجشنبه ۲۵ اسفند ماه) در قم برگزار شد.

حجت الاسلام محمدرضا حیدری مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در این همایش گفت: با بیان اینکه یکی از عملیات هایی که دغدغه ستاد کانون های مساجد و مدیران دراستان بود بحث کادر نوجوانان است گفت:این موضوع با استقبال بچه مسجدی ها مواجه شد و تا امروز موفق به کادرسازی در 120 کانون شده ایم که شامل 1600 نوجوان مسجدی فعال می شود.

وی با بیان اینکه هر ظرفیتی را که امروز در انقلاب اسلامی داریم برخاسته از مناطق کم برخوردار بوده است ادامه داد: تعداد قابل توجهی از این 1600 نفر نیز از کانون های مناطق کم برخوردار هستند و این فرصت را غنیمت می شماریم چرا که این مناطق در حوزه انقلاب اسلامی نقش آفرینی چشمگیری دارند .

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قم ادامه داد:بعد از ساماندهی این 1600 کادر نوجوان، پیوست هایی را در ساحت های مختلف مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری برای این برنامه تعریف کردیم، از جمله پیوست تحصیلی، پیوست تهذیب، پیوست مطالعه و کتابخوانی، کارورزی تشکیلاتی، ورزش، اردو و هسته های تربیت محور و غیره که می تواند در راستای اعتلا و ارتقا کانون ها و فعالیت های آنان موثر باشد.

محمدتقی محمدیان مدیرکل امور استان های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز در این همایش با بیان اینکه در کیان اعتقادی جامعه ایران اسلامی مسجد دارای جایگاه رفیعی است گفت: مسجد هم در منظومه اعتقادی جامعه ما و هم در نظریه فرهنگی انقلاب اسلامی جایگاه رفیعی دارد.

وی ادامه داد: مسجد چون خانه خداست و شرف انتساب آن به خداوند است ارجحیت آن بر همگان روشن بوده و از همین رو مسجد دارای همه کارکردهای توحیدی، عبادی و نیایشی است که می‌توان این کارکردها را احصا و زندگی را بر اساس آن برنام ریزی کرد.

مدیرکل امور استان های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه با بیان اینکه مسجد پناهگاه مردم است، گفت: مسجد همه کارکردهای امدادی و اجتماعی را در دل خود جای داده است.

وی همچنین از مسجد به عنوان پایگاه ولایت یاد کرد و گفت: مسجد دارای همه کارکردهای بصیرتی، سیاسی، مطالبه گری و عدالت طلبی است که می توان نسخه اصیل همه این کارکردها را از دل مسجد احصا کرد همانگونه که انقلاب ما نیز انقلاب مسجدی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم ضمن تقدیر از مجموعه مدیریت ستاد کانون های مساجد در قم گفت:اتفاقات بسیار مبارکی در دوره جدید رقم خورده است.

وی ادامه داد: اتفاقات خجسته و نابی در این مقطع در کانون های مساجد استان قم در عرصه های نرم افزاری و سخت افزاری رخ داده است از جمله اینکه برای اولین بار بعد از سال ها کانون ها تجهیز شدند و امروز شاهد مرحله دوم اهدا این تجهیزات هستیم.

تجلیل از مسئولین مسجدمحور، ائمه محترم جماعات و مسئولین کانون‌های برتر مساجد، اجرای نمایش و اجرای گروه سرود از برنامه های این همایش بود.

همچنین در پایان این همایش مرحله دوم اهدای تجهیزات به کانون ها انجام شد.

ارسال نظرات