۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۷۳۱۴۱۱
بررسی عملکرد جهادگران حوزوی در زلزله خوی(۵)؛

عملکرد خوب حوزه علمیه خوی در زلزله اخیر این شهرستان

عملکرد خوب حوزه علمیه خوی در زلزله اخیر این شهرستان
فعال جهادی در آذربایجان غربی گفت: حوزه علمیه خوی در زلزله خوی عملکرد خوبی از خود نشان داد و قریب به پنج آشپزخانه احداث و راه اندازی کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهران قاسمی فعال جهادی در آذربایجان غربی در نشست «بررسی عملکرد و اقدامات طلاب و گروه های جهادی در زلزله شهرستان خوی» که به همت دبیرخانه ستاد حوزوی مواجهه با حوادث غیر مترقبه و با مشارکت خبرگزاری رسا در سالن شهید دهقانی این رسانه حوزوی برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های گروه های جهادی در زلزله خوی و ابراز قدردانی به نیابت از مردم زلزله زده خوی از فعالیت های گروه های جهادی سراسر کشور اظهار داشت: بحمدالله حوزه علمیه خوی در این زلزله عملکرد خوبی از خود نشان داد و قریب به پنج آشپزخانه احداث و راه اندازی کرد که گروه های جهادی طلاب با مدیریت حوزه علمیه شهرستان مشغول به ارائه خدمات و کمک رسانی ها به مردم بودند.

وی در ادامه افزود: اولین اقدامی که ما بعد از زلزله خوی انجام دادیم، تشکیل کمیته های مختلف بود که شامل کمیته پشتیبانی، کمیته فرهنگی، کمیته شناسایی و کمیته تدارکات و نیرو می شد که در هر کدام از این کمیته ها به اهداف مورد نظر پرداخت می‌شد.

فعال جهادی در آذربایجان غربی ابراز کرد: ما توانستیم چهار کمپ اختصاصی در شهرستان خوی تاسیس کنیم که همه این کمپ ها با مدیریت طلاب جهادی صورت می گرفت که شامل کمپ مدرسه شهید اصغرزاده با تعداد ۱۰۰ چادر و با ظرفیت ۶۵۰ نفر، کمپ باغ حاج علی ۸۴ چادر با تعداد۴۷۰ نفر ظرفیت، کمپ بهمن آباد ۱۲۴ چادر با ظرفیت ۸۰۰ نفر می شود.

وی در ادامه افزود: یکی از فعالیت های گروه جهادی حوزه علمیه خوی پخش تعداد ۳۰۰۰ بسته معیشتی بین مردم زلزله زده بود که تنها به مردم زلزله زده روستاهایی که از این زلزله بیشتر آسیب دیده بودند تقدیم شد.

حجت الاسلام قاسمی بیان داشت: در کمیته فرهنگی ما  تعداد ۳۵ نفر مشغول به خدمت بودند و در کمپ های موجود در شهر برای اجرای برنامه های ورزشی و فرهنگی حضور پیدا کرده و مشغول فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی می شدند.

وی در ادامه با اشاره به گرانی اجاره بهای منازل در کشور و بروز مشکل برای زلزله زدگان خوی اظهار داشت: تقاضای من این است که اگر قرار است کمک های مردمی به شهرستان خوی ارسال شود در زمینه کمک به تامین پول پیش و اجاره بهای مستاجران صورت پذیرد تا مستاجران زلزله زده توانایی اجاره و رهن منازل و پرداخت اجاره بها را داشته باشند.

لزوم تامین پول پیش و اجاره بهای مستاجران زلزله زده خوی

ارسال نظرات