۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۷۳۱۵۰۳
به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

جلد پنجم کتاب «اندیشه سیاسی - تربیتی علوی در خطبه های نهج البلاغه» منتشر شد

جلد پنجم کتاب «اندیشه سیاسی - تربیتی علوی در خطبه های نهج البلاغه» منتشر شد
به همت مؤسسه بوستان کتاب جلد پنجم کتاب «اندیشه سیاسی - تربیتی علوی در خطبه های نهج البلاغه» اثر آیت الله احمد بهشتی به چاپ رسید.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، جلد پنجم کتاب «اندیشه سیاسی - تربیتی علوی در خطبه های نهج البلاغه» نوشته آیت الله احمد بهشتی به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۵۱۲ صفحه به چاپ رسید.

نهج البلاغه، اقیانوس موج خیزی است که گوهرهای فراوانی از علم و معرفت را در خود نهفته دارد؛ از آن جمله، تربیت و سیاست است که در این کتاب به وفور به چشم می خورد؛ همان چیزی که در همیشه روزگار، دو رکن مهم جامعه بشری بوده و هست.

مجموعه حاضر، بررسی اندیشه سیاسی – تربیتی علوی در خطبه های نهج البلاغه است که به تفصیل، تحلیل و نگارش شده است.

ساختار اثر

جلد اول و دوم این اثر به ترتیب حاوی ۳۵، ۴۷، 23 و 21 خطبه از نهج البلاغه بود و این جلد، مشتمل بر 30 خطبه و شامل خطبه های 126 تا 155 است.

عناوین برخی از خطبه هایی که در این جلد منتشر گردیده است، عبارتند از: عدالت اقتصادی، چرا تخطئه امت؟!، فتنه صاحب الزّنج و قوم مغول، بی وفایی دنیا و غربت اخلاق، انگیزه تشکیل حکومت، خداشناسی و موعظه، منع خلیفه دوم از شرکت در جنگ روم، اشاراتی به حوادث آینده، نهی از عیب جویی، نیکی به نااهل، دعای طلب باران، نبوت و امامت و جامعه شناسی علوی، دنیای فانی، آینده تلخ و هشدار، آینده عرب و هشدار، در فاصله بعثت نبوی تا قیام مهدوی، ترغیب و تزهید و موعظه، توصیف اهل بیت عصمت و طهارت، شگفتی های آفرینش خفاش.

علاقه مندان جهت خرید اینترنتی این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

جلد پنجم کتاب «اندیشه سیاسی - تربیتی علوی در خطبه های نهج البلاغه» منتشر شد

ارسال نظرات