۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۷۳۱۵۱۶

کتاب «از وُلفیا تا ساگوارو» نگاهی جدید به معنویت از دریچه گیاه شناسی

کتاب «از وُلفیا تا ساگوارو» نگاهی جدید به معنویت از دریچه گیاه شناسی
کتاب «از وُلفیا تا ساگوارو» اثر زینب خزایی است که به همت انتشارات دفتر نشر معارف در ۱۰۰ صفحه چاپ و منتشر شده است

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «از وُلفیا تا ساگوارو» اثر زینب خزایی است که به همت انتشارات دفتر نشر معارف در ۱۰۰ صفحه چاپ و منتشر شده است.

نویسنده در کتاب «از وُلفیا تا ساگوارو» تلاش دارد با تلفیق دانشش در حوزه گیاه‌شناسی و فن نویسندگی، دریچه‌ای جدید درباره معنویت به روی انسان امروز بگشاید.

از وُلفیا تا ساگوارو مجموعه روایت‌های کوتاهی است که با یک مثال درباره گیاهان شروع می‌شود و از آن پل می‌زند به یک نکته اخلاقی. دو بیشتر روایت‌ها به آیه، حدیث یا تکه‌ای از ادعیه گره می‌خورند. شاید بتوان گفت کتاب یک «منبر گیاهی» است. خطابه‌ای از طبیعت به آدم‌ها برای زندگی بهتر.

نویسنده کتاب، تحصیلات دانشگاهی‌ در رشته گل و گیاهان زینتی دارد و او که سال‌ها در مطبوعات و مجلات کارکرده و یادداشت و روایت نوشته است در این کتاب دانش، تجربه کاری و سابقه نویسندگی خود را با هم آمیخته تا خوانشی نو و تازه از رابطه و تعامل طبیعت و معنویت ارائه دهد.

این کتاب مشتمل بر 88 روایت اخلاقی کوتاه است که نام هرکدام برگرفته از متن روایت است و نویسنده در تمام روایت‌ها سعی کرده تا با یک مقدمه گیاهی ماجرا را شروع کند؛ ماجراهایی واقعی که مدام در طبیعت و دنیای گیاهان جاری‌اند؛ اما کمتر به آن‌ها توجه شده است و بعد از آن به یک نکته اخلاقی پل می‌زند.

ارسال نظرات