۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۷۳۱۵۲۵

برنامه‌های متنوع نوروزی در بوستان های قم

برنامه‌های متنوع نوروزی در بوستان های قم
سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم گفت: در نوروز ۱۴۰۲ در ۱۹ بوستان این شهر برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی توسط این سازمان به اجرا گذاشته می‌شود.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،  حجت‌الاسلام سیداحمد طباطبایی‌نژاد با اعلام اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی در 19 بوستان قم در نوروز 1402، افزود: در این راستا از ظرفیت برخی نهادها مانند دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ، سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه پاسداران و اداره‌کل ورزش و جوانان استفاده شده‌است.

وی گفت: در ایام نوروز برنامه‌های مختلف فرهنگی در اطراف حرم حضرت معصومه(س) به اجرا گذاشته می‌شود، همچنین در صحن‌ پیامبر اعظم(ص) موزه عبرت برپا خواهد شد، در صحن جواد‌الائمه(ع) هم نمایشگاه فرهنگی تا پایان ماه رمضان برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متناسب با ماه رمضان تور نوروزی قم‌گردی را خواهیم داشت بیان کرد: خانه موزه شهیدان زین‌الدین نیز جهت بازدید زائران و مسافران دایر می‌باشد، اجرای تئاتر و سرود خیابانی هم از برنامه‌های متنوع فرهنگی شهرداری قم در ایام نوروز است.

برنامه‌های متنوع نوروزی در بوستان های قم

طباطبایی‌نژاد، برگزاری جُنگ‌های شهروندی در شهرک پردیسان را از دیگر برنامه‌های فرهنگی شهرداری برای ایام نوروز ذکر کرد و گفت: در این ایام اتوبوس شهروندی به طرف یکی از مجتمع‌های این شهرک حرکت خواهد کرد، و ما میهمان ساکنان خواهیم بود.

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم ادامه داد: جشنواره‌ای نیز به نام نوروزالمبارک داریم که با مشارکت انجمن سینمای جوان انجام می‌شود و برنامه‌ این است که هنرمندان عکاس در سفرهای نوروزی خود به شهرها و استان‌های مختلف از نکته‌هایی که مشاهده می‌کنند، عکس بگیرند.

طباطبایی نژاد ادامه داد: این جشنواره در ایران شناسی و همگرایی قومیت‌ها و نژادهایی که در ایران هستند، تاثیرگذار است و ما می‌توانیم ظرفیت‌های قم را به دیگران معرفی کنیم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه‌های ورزشی جام رمضان گفت: دغدغه شهردار قم این است که مباحث ورزشی در بدنه مردم ایجاد شود، که مقدمه این کار، المپیاد ورزشی فرزندان انقلاب بود که با جام رمضان تکامل و پیشرفت پیدا خواهد کرد.

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم دربخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ در سال جاری در چارچوب طرح حریم حرم بیش از ۶۰ عنوان برنامه و رویداد فرهنگی در این شهر به اجرا گذاشته شد.

طباطبایی نژاد اجرای جشن و برپایی غرفه فرهنگی در میدان آستانه قم را بخشی از این برنامه‌ها دانست و افزود: امسال به لطف الهی و هم‌افزایی همه مجموعه‌های فرهنگی توانستیم، جشن نوروزی داشته باشیم که بلافاصله نیز وارد جشن‌های ماه رمضان شدیم.

وی افزود: یکی از برکت‌های این مجموعه برنامه‌ها، سرود سلام فرمانده بود که با اجرا در روز دوازدهم فروردین‌ماه سالجاری در میدان آستانه قم جهانی شد.

طباطبایی‌نژاد همچنین با اشاره به اجرای طرح محله مسجد محور گفت: امسال هم ظرفیت کمک به مساجد افزایش پیدا کرد و هم شاهد برگزاری المپیاد ورزشی فرزندان انقلاب بودیم که با شرکت ۵ هزار نفر ترتیب یافت.

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم افزود: آذین‌بندی ۱۵۰ مسجد شهر قم، یکی از اقدام‌هایی بود که در راستای طرح محله مسجد محور انجام شد، و حرکت رو به رشدی را داشتیم.

طباطبایی‌نژاد گفت: برپایی ۴۴ غرفه به مناسب چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب را در سالجاری شاهد بودیم که با موضوع‌های مختلفی چون کودک، مهدویت، شهروندی و قرآن و اهل بیت(ع) همراه بود.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی شهرداری قم در حوزه ورزش نیز با مشارکت هیات‌های ورزشی به شدت فعال شد، همچنین در گردشگری هم بحث گردشگری مقاومت از قم کلید خورد.

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم با اشاره به نقش پررنگ سازمان فرهنگی شهرداری قم در کنگره شهدای این استان که امسال به شکل ملی برگزار شد، افزود: در همین راستا، در جشنواره فیلم ۱۷ با تهیه کنندگی ۱۷ فیلم، همچنین تهیه و تدوین کتاب، پیرامون زندگی شهیدان غلام‌پور و کلهری مشارکت فعالی داشتیم.

طباطبایی نژاد همچنین افزود: سازمان فرهنگی شهرداری قم در حوزه‌های مختلفی چون فرهنگ شهروندی، تهیه روزنامه دیواری و دیگر مباحث فرهنگی اجتماعی به صورت جدی با آموزش و پرورش نیز همکاری داشت.

وی اظهار کرد: موضوع فرهنگ شهروندی با تغییر و تحول‌هایی که داشتیم، رشد خوبی گرفته، به‌ویژه برای چهارشنبه آخرسال، طرح‌های مناسبی را برای فضای مجازی فرستادیم، برخی از آنها بالای ۵۰ هزار بازدید داشته، تاکنون در حوزه فرهنگ شهروندی چنین موفقیتی را نداشتیم، با تولیدهایی که انجام می‌شود، شاهد حضور پررنگ‌تر سازمان در این عرصه هستیم.

ارسال نظرات