۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۷۳۱۵۳۴

جزئیات افزایش حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ اعلام شد

جزئیات افزایش حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات افزایش حداقل دستمزد کارگران در سال آینده را اعلام کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سیصدو چهاردهمین جلسه شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی بعد از هشت ساعت مذاکرات سه جانبه به نتیجه رسید و حداقل حقوق کارگران با 27 درصد افزایش همراه شد.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعد از این جلسه، اظهار داشت: حداقل دریافتی کارگران با بعد خانوار 3/3 نفر از مبلغ 6 میلیون و 433 هزار و 117 تومان به 8 میلیون و 208 هزار و 300 تومان با میانگین رشد 27 درصد افزایش یافت.

وی افزود: سایر سطوح 21 درصد افزایش می یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اقلام مصرفی کارگری و کمک هزینه مسکن به گونه ای افزایش یافت که حداقل دریافتی کارگران با افزایش یک میلیون و 775 هزار و 243 تومان همراه شد.

همچنین اصغر آهنی ها نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: حق اولاد مطابق قانون سه برابر دستمزد روزانه کارگر محاسبه می شود. بنابراین با توجه به اینکه پایه حقوق 27 درصد افزایش یافته است، حق اولاد پنچ میلیون 308 هزار و 284 ریال به ازای هر فرزند خواهد بود.

وی افزود: برای سایر سطوح که با 21 درصد افزایش حقوق همراه خواهد بود، به صورت روزانه 83 هزار و 596 ریال و یا ماهانه 2 میلیون و 507هزار و 880 ریال خواهد بود.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار افزود: مبلغ بن خواروبار کارگران یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و حق مسکن ۹۰۰ هزار تومان و پایه سنوات 210 هزار تومان تعیین شد.

علی خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار نیز گفت: ما برای افزایش حقوق کارگران، تمام تلاش خود را انجام دادیم و به این رقم رسیدیم.

وی افزود: طبق قولی که وزیر تعاون داده است، اگر افزایش 20 درصد حقوق کارمندان دولت در سال آینده با تغییر جدیدی همراه شود، همان افزایش را برای حقوق کارگران نیز باید اعمال کنیم.

ارسال نظرات