۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۷۳۱۵۹۲
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سنقر بیان کرد؛

هدایت نقدینگی به سمت تولید، بهترین راهکار برای مهار تورم

هدایت نقدینگی به سمت تولید، بهترین راهکار برای مهار تورم
حجت الاسلام تیشه کنی گفت: دولت و مجلس باید برای مهار کردن تورم افسار گسیخته، نقدینگی های در کشور را به سمت تولید کانالیزه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام یعقوب تیشه کنی امروز در دیدار با جمعی از مسئولان و مدیران محلی شهرستان سنقر ضمن تبریک فرا رسیدن عید نوروز و تقارن آن با ماه پرفضیلت رمضان گفت: تقارن بهار قرآن در بهار طبیعت جان دوباره ای به طبیعت و جان آدمی می دهد و در نوروز زمین جان دوباره ای می گیرد و در ماه مبارک رمضان نیز فرصت مناسبی است که انسان خود را از تمامی رزائل درونی منزه سازد و روح و جان خود را از هرگونه آلودگی دور کند.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت کشور رهبر معظم انقلاب بیش از یک دهه موضوع شعار سال را حول محور اقتصاد نامگذاری می کنند و این حاکی از آن است که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و مشکلات اقتصادی در اولویت تمامی مشکلات می باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سنقر بیان کرد: رهبری همواره با سخنان حکیمانه خود که پشتوانه منطق قوی و کارشناسی شده دارد مشکلات را به خوبی تشخیص می دهند و برای آن نیز راهکار ارائه می دهند و امسال نیز مشکل اصلی کشور را مشکلات اقتصادی عنوان کردند و برای بر طرف شدن این مشکلات راهکار "مهار تورم و رشد تولید" تحت عنوان شعار سال ارائه دادند.

وی خاطرنشان کرد: شعار سال ۱۴۰۲ متمایز تر از شعار های سال های گذشته می باشد و امسال حضرت آقا در سخنرانی نوروزی خود در حرم مطهر رضوی دستورات اقتصادی مهمی را صادر کردند و تاکیدات ویژه ای را در خصوص مهار تورم ، حذف دلار از معاملات بین المللی، دستور رشد تولید، قطع وابستگی به نفت خام، ورود مردم به حوزه تولید و... که تحقق این امور نیازمند یک حکمرانی اقتصادی در کشور می باشد.

حجت الاسلام تیشه کنی ابراز داشت: نقدینگی یکی از عوامل مهم تورم در کشور می باشد که اثرات خود را در طلا، سکه، ارز، مسکن و... به نمایش می گذارد و بازار را دچار تلاطم می کند فلذا دولت و مجلس باید برای مهار کردن تورم افسار گسیخته، نقدینگی های در کشور را به سمت تولید کانالیزه کنند چرا که تولید و جهش آن می تواند مشکلات اقتصادی کشور را مهار سازد و تورم در کشور را کاهشی کند که این نیاز به همت و تلاش شبانه روزی مسئولین دارد و با توجه به زیر ساخت ها و سیاست های ارزی، پولی، مالی و همچنین تفاهم نامه های بین الملی انجام شده نشان می دهد تحقق این امر ممکن است و تولید اکسیری است که می تواند به حل مشکلات اقتصادی کشور کمک کند./1400/

ارسال نظرات