۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۷۳۱۶۳۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خبر داد؛

توزیع ٢۴٠ هزار پرس افطاری گرم در ٣٠ مسجد محله‌ای قم

توزیع ٢۴٠ هزار پرس افطاری گرم در ٣٠ مسجد محله‌ای قم
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: ۲۴۰ هزار نفر از مردم قم در ماه رمضان در ضیافت افطاری «مسجد محله» شرکت خواهند کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مرتضی شعبان‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم اجرای مهرواره محله همدل را یکی از برنامه‌های محوری سازمان تبلیغات اسلامی در سال جاری برشمرد و اظهار داشت: فرهنگ سازی به منظور دستگیری و گره‌گشایی و روایت آن با ابتکارات محلی و مردمی از مهم‌ترین اهداف این مهرواره است.

وی در تشریح جزئیات طرح ضیافت محله همدل گفت: پیش بینی می‌شود هر شب حدود 8 هزار نفر و تا پایان ماه مبارک ۲۴۰ هزار نفر از مردم قم با مشارکت خیرین در 30 پایگاه میهمان مسجد محله شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: این ضیافت در بسیاری از مناطق قم به صورت‌ هدفمند و هوشمندانه به میزبانی «خادمان مردمی مساجد» برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که نیاز حال حاضر کشور، گسترش فرهنگ مواسات و رسیدگی به مشکلات یکدیگر با رویکرد محلی و مردمی و با محوریت امام محله است، اظهار داشت: با دعوت خدمتگزاران مساجد استان قم، هر شب تعدادی از اصناف و اقشار مختلف از جمله نوجوانان، دختران، نخبگان، معلمان، بانوان فعال فرهنگی و خانواده‌های پیرامون مسجد برای حضور در این ضیافت الهی میهمان مسجد محله خواهند بود.

حجت‌الاسلام شعبان‌زاده تقدیر و معرفی افرادی که در گره‌گشایی امور محله نقش مؤثری دارند را یکی دیگر از برنامه‌های مساجد در ماه مبارک رمضان برشمرد و ابراز امیدواری کرد که این حرکت‌ها، موجب احیای آداب و رسوم و پیوندهای اجتماعی محلی با پیشگامی مساجد شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم دستیابی به افراد و مجموعه‌های فعال فرهنگی و اجتماعی محله‌ها و روایت گره‌گشایی این عزیزان توسط خودشان و سایر فعالان مردمی حوزه رسانه و شبکه‌های اجتماعی و انعکاس این حقایق در رسانه‌های فراگیر و ملی و تاثیرگذار را از دیگر برنامه‌های محله همدل دانست.

ارسال نظرات