۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۷۳۱۱۲۴

پیام تسلیت آیت الله اعرافی درپی درگذشت آیت الله باکویی

پیام تسلیت آیت الله اعرافی درپی درگذشت آیت الله باکویی
مدیر حوزه های علمیه با صدور پیامی درگذشت آیت الله زین العابدین باکویی از اساتید پیشکسوت حوزه علمیه را تسلیت گفت.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه با صدور پیامی درگذشت آیت الله زین العابدین باکویی از اساتید پیشکسوت حوزه علمیه را تسلیت گفت که متن آن به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال عالم فرزانه و مجاهد مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ زین العابدین باکویی طاب ثراه مایه تألم و اندوه شد، خدمات ایشان در منصب امامت جمعه و تربیت طلاب و فضلای حوزه و خدمت به مردم شریف و اخلاق نیک ایشان ماندگار و مأجور خواهد بود.

درگذشت این چهره نجیب و پارسا و استاد بزرگوار حوزه علمیه قم را به بازماندگان محترم و آقازادگان مکرم و شاگردان و علاقه مندان ایشان تسلیت گفته، رفعت مقام و مغفرت واسعه و حشر با اولیای الهی را برای آن فقید سعید و شکیبایی و پاداش نیکوی الهی را برای بازماندگان ارجمند از خداوند متعال خواستارم.

علی رضا اعرافی.
۲۰ اسفندماه ۱۴۰۱
۱۸ شعبان المعظم ۱۴۴۴

پیام تسلیت آیت الله اعرافی درپی درگذشت آیت الله باکویی

گفتنی است، آیت الله زین العابدین باکوئی از اساتید پیشکسوت حوزه علمیه و امام جمعه اسبق شهرستان فریدونکنار، در ۸۲ سالگی در بیمارستان شهید بهشتی قم به دیار حق شتافت.

بر اساس این گزارش، زمان و مکان مراسم تشییع و تدفین این روحانی وارسته اعلام می‌شود.

آیت الله زین العابدین باکویی فرزند آیت‌الله اسحاق باکویی (متولد ۱۳۱۹ ش فریدون کنار)، تحصیلات حوزوی خود را نزد اساتیدی همچون حضرات آیات: سید حسین طباطبایی بروجردی، سید محمد حسین طباطبایی و امام خمینی(ره) پیگیری کرد.

مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی، امامت جمعه، تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی بابل، تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و تأسیس هلال احمر از جمله فعالیت‌های وی است.

او علاوه بر تدریس دروس حوزوی و دانشگاهی تاکنون چندین جلد کتاب و مقاله به رشتهٔ تحریر درآورده است. «سکوت نخلستان»، «آقای مردم کیست؟»، «محضر امام»، «عزت و اقتدار»، «خورشید غدیر» و«ظهور نور» برخی از این آثار است.

ارسال نظرات