۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۷۳۱۸۰۸
راهکاری برای مواجهه با پدیده بی‌حجابی:

گاه باشد که کودکی نادان/ به غلط بر هدف زند تیری

گاه باشد که کودکی نادان/ به غلط بر هدف زند تیری
ظواهر نشان می‌دهد «انگیزه‌ها»، «خواسته‌ها» و «اراده‌های» تجمیع‌شده‌ای در حال سوق دادن عده‌ای از دختران و زنان این سرزمین به سوی برهنگی کامل هستند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، وضعیت جامعه از نظر پوشش و رعایت ارزش‌های ایرانی و اسلامی، متأسفانه وضعیت مناسبی نیست و به نظر می‌رسد در روزها و ماه‌های آینده نیز به مراتب بدتر خواهد شد؛ ظواهر نشان می‌دهد «انگیزه‌ها»، «خواسته‌ها» و «اراده‌های» تجمیع‌شده‌ای در حال سوق دادن عده‌ای از دختران و زنان این سرزمین به سوی برهنگی کامل هستند.
احساس این بنده، به عنوان یک ناظر بیرونی این است که مسؤولان فرهنگی کشور و نهادهای مسؤول در حوزه فرهنگ نیز هیچ طرح و برنامه مشخصی در این زمینه ندارند. البته جز «صدور بیانیه‌ها» و «تولید آیین‌نامه‌هایی» در حوزه حجاب و عفاف؛ و پر واضح است که چنین بیانیه‌ها و آیین‌نامه‌هایی نه تازگی دارند و نه تأثیری!
این بنده بر این باورم که «از جمله مهم‌ترین» عوامل شیوع و گسترش این وضعیت ناهنجار، که در تغایر آن با فرهنگ چندهزارساله ایرانی ما و همچنین در تضاد آن با ارزش‌ها و آموزه‌های دینی و اخلاقی ما و حتی در تضاد آن با فطرت انسانی، جای هیچ شکی نیست، «اراده»، «جدیت»، «همت» و «خستگی‌ناپذیری» یک نفر را هرگز نباید نادیده گرفت! (خانم علینژاد).

گاه باشد که کودکی نادان/ به غلط بر هدف زند تیری

کسی که به هر دلیلی، سالیانی است تصمیم گرفته است علیه ارزش‌های اسلامی قیام کند. او کسی است که چندین سال است همه زندگی خود را برای این هدف نامبارک، یعنی برهنه‌سازی زنان ایران، وقف کرده است. البته نیاز به گفتن نیست که بخشی از تواتمندی‌های مالی و رسانه‌ای و فکری دشمنان ایران و اسلام نیز در خدمت او بوده‌ و هست.

اما این زن در راه رسیدن به مقصود خودش از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکرده و نمی‌کند و هم‌اکنون نیز بخشی از میوه‌های این تلاش‌های خستگی‌ناپذیرش را همگان مشاهده می‌کنیم.
بنده هر چند شخصاً از چنین وضعیتی ناراحتم، اما این وضعیت فرهنگی را برای ارزش‌های اسلامی و باورمندان به جهانی و جاودانگی ارزش‌ها و آموزه‌های اسلامی، یک وضعیت مبارک و مغتنم می‌دانم! و معتقدم ما باید بتوانیم و حتماً می‌توانیم بر این وضعیت فایق آییم: حجاب و عفاف یک امر فطری و انسانی است، بی‌حجابی و بی‌عفتی خلاف فطرت انسانی است افزون بر اینکه یک سنت و ارزش چندهزار ساله در ایران عزیز بوده است.

و اگر یک امر خلاف فطرت توانسته است خودش را به این شکل در دنیا و ایران رواج دهد و یک فرهنگ ریشه‌دار را با چالش مواجه کند، حتماً‌ یک امر فطری و انسانی و تاریخی و ریشه‌دار، اگر به درستی تبلیغ شود و به درستی معرفی شود، بهتر و سهل‌تر می‌تواند رواج یابد.
پیشنهاد این بنده این است که در کنار همه کارهایی که در موضوع عفاف و حجاب در حال انجام است، یکی از مراکز فرهنگی ما، درباره نحوه عملکرد این زن (علینژاد) یک کار تحقیقی و علمی دقیق انجام دهد و تکنیک‌ها و تاکتیک‌های تبلیغی او را استخراج کند و سپس به صورت مهندسی معکوس همان تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها توسط چند چهره جهادی و خستگی‌ناپذیر و معتقد به حجاب، در ترویج عفاف و حجاب زنان و مردان ما به کار گرفته شود. (کاری که چند سال قبل خانم الهام چرخنده در کشور شروع کرد اما متأسفانه به هر دلیلی نتوانست ادامه بدهد). بنده شخصاً هیچ تردیدی در نتیجه‌بخش بودن چنین کاری ندارم.
خدا رحمت کند آن مبلغ بزرگ شیعی، علامه سیدعبدالحسین شرف‌الدین عاملی، را که حاصل یک عمر تجربه تبلیغی‌اش را چنین بیان کرد:
«لایَنْتَشِرُ الْهُدی الاَّ مِنْ حَیثُ اِنْتَشَرَ الضَّلال؛ هدایت رواج پیدا نمی‌کند مگر از همان‌جایی و به همان روشی که ضلالت رواج یافته است»

احمدحسین شریفی

ارسال نظرات