۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۷۳۱۸۷۱
امام جمعه موقت کاشان:

مومن واقعی همواره غدغه دین را دارد

مومن واقعی همواره غدغه دین را دارد
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه مومن واقعی کسی است که همیشه دغدغه دین را داشته باشد، گفت: مومن واقعی کسی که همیشه به دنبال صراط مستقیم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبارجمعه شب در جلسه یادبود امام راحل و شهدای پایگاه ملامحسن فیض کاشانی و درس‌هایی از قرآن هیات مهتدون کاشان، گفت: مومن واقعی کسی که همیشه به دنبال صراط مستقیم باشد.

وی با بیان اینکه صراط مستقیم در همه عرصه‌های زندگی کاربرد دارد و مومن واقعی کسی است که همیشه دغدغه دین را داشته باشد، افزود: انسان مومن واقعی کسی است که همواره و پیوسته به دنبال راه صحیح باشد.

امام جمعه موقت کاشان ایمان و دین را بالاترین سرمایه برای انسان دانست و گفت: به هر میزان که سرمایه از ارزش بیشتری برخوردار باشد انسان باید دغدغه بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه انسان در مدت عمر خود راه‌های متعددی را برای پیمودن دارد از جمله راه دل و هوای نفس، گفت: برخی بنای زندگی خود براساس خواسته دل گذاشته و برخی دیگر نیزهر طوری مردم دوست دارند زندگی می‌کنند.

وی افزود: برخی نیز شیطان پرست و اسیر وسوسه‌های شیطان و مطیع محض شیطان هستند و برخی نیز به دنبال راه طاغوت هستند و امروز کشور‌های تحت سطله استکبار جهانی راه طاغوت را ادامه می‌دهند.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: انسان برای رسیدن به آخرت از بین همه راه‌هایی که پیش روی او است تنها یک راه را باید انتخاب کند، آن نیز راه خدا است چرا که راه خدا بر خلاف راه‌های دیگر که دائما متغیر است راه ثابت کرد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: راه دل و راه مردم پیوسته در حال تغییر است، اما راه خدا ثبات دارد و هیچ تغییری در آن وجود ندارد و راه خدا هم مسیر آن و هم مقصد آن مطمئن است و به مقصد منتهی می‌شود.

وی ادامه داد: انسان‌هایی که در مسیر خدا گام برداشتند به کمال و آقایی رسیدند، اما کسانی که راه غیر خدا را انتخاب کردند یا به هدف نرسیدند و یا اگر هم رسیدند سقوط کردند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: در راه خدا شکست وجود ندارد، اما راه‌های دیگر شکست در آن حتمی است که مصداق آن راهی است که عربستان انتخاب کرد و به عنوان گاو شیرده به دنیا معرفی شد و توسط آمریکا خوار و ذلیل شد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه آمریکا عربستان را در مقابل چشم دنیا تحقیر و ذلیل کرد، اظهار داشت: این عاقبت کسانی است که راه غیر خدا را انتخاب کردند با وجود هزینه‌های میلیارد دلاری شکست خوردند.

وی افزود: عربستان با وجود این همه هزینه روز به روز ضعیف ترشد و در برابر کشور یمن شکست خورد و نتوانست به پیروزی برسد و امروز یمن بر تنگه باب المندب مسلط است و این نتیجه پیروی از طاغوت و حرکت در راه غیر خدا است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات