۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۷۳۱۸۹۶
امام جمعه موقت کاشان:

مؤمن برای حفظ ایمان نیاز به مدد الهی و واعظ درونی و بیرونی دارد

مؤمن برای حفظ ایمان نیاز به مدد الهی و واعظ درونی و بیرونی دارد
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: مومن برای حفظ ایمان ادامه راه صحیح نیاز وسائلی همچون به مدد الهی و واعظ درونی و بیرونی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار شنبه شب در جلسه یادبود امام راحل و شهدای پایگاه ملامحسن فیض کاشانی و درس‌هایی از قرآن هیات مهتدون کاشان، گفت: قرآن و اهل بیت (ع) چگونه دعا کردن وچه درخواستی از آن‌ها یاد دادند.

وی افزود: از خدا و اهل بیت (ع) باید خیر دنیا و آخرت، عاقبت به خیری و هدایت در مسیر صراط مستقیم را خواست چرا که صراط مستقیم برخی از روش‌ها و کار‌هایی است که در صورت انجام صحیح آن انسان را به خدا می‌رساند.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: صراط مستقیم راه انسان‌های صالح است و خداوند برای قرارگرفتن در مسیر صراط مستقیم الگو‌هایی را ارائه داده است، چرا که انسان در امور مادی و معنوی خود نیازمند وسیله و ابزار است.

حجت الاسلام الاسلامی تبار گفت: انسان برای رسیدن به خدا نیاز به وسیله دارد از این رو رسیدن به مقام قرب الهی یک صفتی است که تنها با شب زنده داری می‌توان به چنین جایگاهی رسید.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به دنیا و آخرت در گرو نماز شب است، اظهار داشت: مومن برای حفظ ایمان ادامه راه صحیح نیاز وسائلی همچون به مدد الهی و واعظ درونی و بیرونی دارد و رسیدن به مقام قرب الهی یک صفتی است که تنها با شب زنده داری می‌توان به چنین جایگاهی رسید.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه انسان همیشه به دنبال الگو است و الگو پذیری یکی از ویژگی‌های انسان است و ترویج فرهنگ را نیاز به ارائه الگو‌های فرهنگی دانست و اظهار داشت: الگو یکی از مسائل مهم عرصه فرهنگی است.

به گفته وی امروز جبهه حق و جبهه باطل برای ترویج فرهنگ خود در فضای مجازی از روش‌ها و الگو‌های خود برای انتقال فرهنگ استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: در معرفی الگو‌های دینی به جامعه می‌توان به حضرت فاطمه الگوب برای مادران، حضرت زینب (س) الگو برای پرستاران و شهید مطهری الگو برای معلمان اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز شهدا بهترین الگو هستند، افزود: خداوند الگو ارائه داده تا انسان‌ها راه را گم نکنند، از این رو کسانی که ایمان داشته باشند و عمل صالح داشته باشند با انبیاء الهی و شهدا و صالحین مشحور می‌شوند.

امام جمعه موقت کاشان یادآور شد: امروز برخی چهره سلبریتی‌ها را که مورد غضب و ذلالت خداوند هستند به عنوان الگو به نسل جوان معرفی می‌کنند و جوانان باید مراقب باشند فریب دشمن را نخورند. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات