۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۷۳۲۱۶۸
نامه مخبر به رئیس شورای رقابت؛

اصلاح یک باره قیمت‌‌های خودرو در شرایط فعلی مناسب نیست

اصلاح یک باره قیمت‌‌های خودرو در شرایط فعلی مناسب نیست
معاون اول رئیس‌جمهور در نامه به رئیس شورای رقابت خواسته تا در تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت به فوریت نسبت به تجدیدنظر در قیمت‌گذاری خودرو اقدام شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در نامه‌ای خطاب به رئیس شورا و مرکز ملی رقابت خواستار تجدیدنظر در قیمت‌گذاری خودرو در شرایط فعلی شد.

محمد مخبر در این نامه قیمت‌های پایه‌ای (کارخانه‌ای) ارائه شده در جلسه اخیر شورای رقابت را افزایشی غیرمتعارف دانسته که آثار تورمی دارد.

در نامه معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اصلاح یک باره قیمت‌ها در شرایط فعلی مناسب نیست، از شورای رقابت خواسته شده تا در تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت به فوریت نسبت به تجدیدنظر در قیمت‌گذاری مذکور اقدام گردد.

بر اساس این گزارش، در اواخر سال گذشته  منوچهر منطقی معاون وزیر صمت در یک نشست خبری اعلام کرد که متوسط افزایش قیمت انواع خودروها بین 30 تا 70 درصد است که البته این موضوع بلافاصله بعد از اعلام این مقام مسئول، توسط وزارت صمت تکذیب شد. 

بعد از آن نیز سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت، در مورد میزان افزایش قیمت خودروها اعلام کرد: موضوع افزایش ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت خودرو نزدیک به واقعیت است اما واقعی نیست، در واقع بر اساس جلساتی که تشکیل شد این نتیجه حاصل شده که خودروها بین ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند اما در بعضی خودروها این عدد می تواند کمتر از ۳۰ درصد و در برخی از خودروها نیز می تواند بیشتر از ۷۰ درصد باشد.

15 فروردین ماه که قیمت خودروها در شورای رقابت به تصویب رسید این مقام مسئول در شورای رقابت گفت: افزایش بین 30 تا 70 درصدی قیمت خودروها که قبلا اعلام شده بود، عدد اشتباهی بود، زیرا بعضی از خودروها کمتر از 30 درصد افزایش قیمت داشته‌اند و تعدادی از خودروها نیز افزایش قیمت بسیار اندکی داشتند. 

وی اظهار داشت: البته تعداد بسیار محدودی از خودروها نیز افزایش قیمتی بیش از 70 درصد دارند.

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت همچنین در جایی دیگر عنوان کرده است: قیمت‌های جدید خودرو به طور میانگین بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد از قیمت‌های دلالی بازار کمتر خواهد بود.

ارسال نظرات