۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۷۳۲۱۹۴

نمایش آیینی داستان صحیفه در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

نمایش آیینی داستان صحیفه در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم
مجموعه نمایش های آیینی داستان صحیفه سجادیه با نویسندگی و کارگردانی مصطفی موتورچی در بخش ترویج صحیفه سجادیه سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به روی سن رفت.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی وافی مدیر بخش ترویج صحیفه سجادیه با اعلام این خبر گفت : در این سلسله نمایش های آیینی که به مدت سه شب روزهای 17 و 18 و 19 فرودین ماه مطابق با 15 ، 16 و 17 ماه رمضان همزمان با ایام میلاد امام حسن مجتبی ع در بخش ترویج صحیفه سجادیه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در سن اختصاصی بخش صحیفه سجادیه برای علاقمندان به نمایش گذاشته می شود بخش های از زندگی امام سجادع با نگاهی به ادعیه صحیفه سجادیه به تصویر کشیده می شود.

وی با اشاره به اینکه در شب گذشته ، بخش اول این نمایش ، با استقبال علاقمندان مواجه شد گفت : به گمان بسیاری از افراد، زندگی امام سجاد ع تنها در دعا کردن و بدون حضور اجتماعی در وقایع جهان اسلام خلاصه می شود در حالی که از امام سجاد ع بیش از 170 نفر به شکل مستقیم نقل روایت کرده اند که برخی از آنان از صحابه رسول خدا ص بوده اند. این موضوع نشانگر آن است که ایشان علاوه بر توجه به موضوع دعا و مناجات با خدا، در موضوعات اجتماعی و سیاسی حضوری فعال و هوشمندانه داشته اند.

مدیر بخش ترویج صحیفه سجادیه سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم افزود: ارائه بخش هایی از مناجات و ادعیه های اجتماعی در صحیفه سجادیه همچنین زندگانی امام سجادع در قالب های مختلفی آیینی می تواند به معرفی کامل ایشان به جامعه ، موثر باشد.

ارسال نظرات