۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۷۳۲۲۵۱

نشست صحیفه سرایان برگزار شد

نشست صحیفه سرایان برگزار شد
نشست صحیفه سرایان در بخش صحیفه سجادیه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور صحیفه سرایان و شاعران آیینی برگزار شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ویژه برنامه "شعر و شهود" با حضور صحیفه سرایان و شاعران آیینی و سخنرانی استاد طالعی در بخش صحیفه سجادیه سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی وافی، مدیر بخش صحیفه سجادیه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اعلام این خبر گفت : در این محفل ادبی، که با حضور محمد علی مودب، دستیار ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور شعر، استاد ناصر فیض ، حجت الاسلام محمد رضا زائری، دکتر سید بشیر حسینی و دیگر شاعران و صیحیفه سرایان همزمان با میلاد امام حسن ع برگزار شد، شعرهایی در وصف امام حسن ع ، امام سجاد ع و صحیفه سجادیه خوانده شد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای معارف و اندیشه های بلند صحیفه سجادیه در قالب شعر گفت: از ویژگیهای این نشست، خواندن اشعاری برگرفته از دعای بیستم صحیفه سجادیه معروف به دعای مکارم اخلاق بود که هر کدام از شاعران ، اشعار نو سروده خود را در این باره خواندند. سخنرانی استاد دکتر طالعی بخش دیگری از برنامه های این نشست بود که با استقبال خوب مخاطبان برگزار شد. استاد دکتر طالعی در این نشست ، با اشاره به ویژگیهای زبان عربی، متن صحیفه سجادیه را فارغ از متن حدیث و سخن معصوم بودن آن، که باید مورد توجه جدی هر مخاطب شیعی قرار گیرد، از مهمترین متن های ادبی کلاسیک قرن اول هجری دانست که هم اکنون به دست ما رسیده و این موضوعی است که مورد غفلت ادیبان و زبان پژوهان قرارگرفته است.

وی افزود: تا پایان نمایشگاه نیز نشست های "شعرهای قرآنی حافظ" نیز با همکاری بخش هنر و ادب نمایشگاه بین المللی قرآن کریم همراه با شعر خوانی شاعران برجسته و با هدف بررسی نسبت میان مفاهیم قرآن و احادیث با ادبیات فارسی ، هر روز از ساعت 18 در بخش ترویج صحیفه سجادیه برگزار می شود. در این نشست ها، مفاهیم متنوع قرآن و معارف اهل بیت ع از بیان شاعران و ادیبان بررسی می شود.

ارسال نظرات