۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۷۳۲۵۵۸
حجت الاسلام لرستانی:

تمامی ظرفیت های مادی و معنوی در حمایت از فلسطین بکارگیری شود

تمامی ظرفیت های مادی و معنوی در حمایت از فلسطین بکارگیری شود
حجت الاسلام لرستانی با بیان اینکه آزادی بیت المقدس از ارمان های انقلاب است، گفت: باید تمامی ظرفیت های مادی و معنوی را در حمایت از انتفاضه فلسطین بکار گرفت.

حجت الاسلام علی لرستانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، در رابطه با روز جهانی قدس بیان داشت: روز جهانی قدس، ابتکاری مهم و سرنوشت ساز در تاریخ اسلام است، که باید آن را به عنوان یکی از یادگاری ها و بهترین ابتکارات امام خمینی(ره) دانست.

مسئول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان افزود: همگی ما در قبال فجایع نوار غزه و قضیه‏ فلسطین مسئولیت داشته و فارغ از مسائل احساسی طبق احکام شرع و عقل موظف هستیم در مسیر همبستگی اسلامی و دستگیری از برادران و خواهرانی که همانند ما در این ماه مبارک، روزه‌دار بوده و به همان قبله‌ای که ما نماز می‌گزاریم اقامه نماز می‌کنند، کمک مادی و معنوی کنیم.

وی با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس و مسأله فلسطین را باید به عنوان شاه کلید تحقق اتحاد و وحدت امت اسلامی مورد نظر قرار داد، عنوان کرد: آزادی بیت‌المقدس و رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین از سلطه اشغالگران صهیونیست از آرمان های بلند انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت‌ساز حضرت امام راحل و مقام عظمای ولایت و رهبری برای جهان اسلام بوده است.

حجت الاسلام لرستانی خاطرنشان کرد: باید تمامی ظرفیت‌های مادی و معنوی خود را در حمایت از انتفاضه فلسطین و مقاومت اسلامی به کار گرفت.

وی ادامه داد: تنها راه حل مسأله فلسطین بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی نقاط دنیا و برگزاری همه‌پرسی فراگیر و آزاد برای تعیین آینده این کشور بوده و هر راه حل دیگر ی محکوم به شکست و فرصت‌سازی برای ادامه حیات رژیم جعلی و اهریمنی صهیونیستی و تضییع حقوق مسلم مردم فلسطین می‌ باشد.

حجت الاسلام لرستانی بیان کرد: ملت ما تحت زعامت امام خمینی(ره) با اسلام جهاد و شهادت، اسلام کتاب و سنت، اسلام تعبد و تعقل، اسلام علم و معرفت ، دیانت و سیاست و اسلام قیام و عمل آشنا شد اسلامی که دغدغه اصلی آن نجات محرومان و مستضعفان و پا برهنگان است و با خرافه و بدعت، تحجر و غفلت، التقاط و جهالت و دنیا پرستی و رهبانیت مرزبندی دقیق دارد.

وی ادامه داد: مهم ترین شاخصه روز قدس این است که راهپیمایی این روز عاملی برای وحدت مسلمانان بوده و همه اقوام و ملل مسلمان با درک این حقیقت که قدس نجات یابد، باید به پا خیزند.

حجت الاسلام لرستانی بیان کرد: تمامی کارکردهای موجود از راهپیمایی عظیم روز جهانی قدس برای تبیین جایگاه معنوی خروش امت اسلامی در ارتقای آموزه های عبادی و دینی مؤمنین روزه دار می باشد، که در نهایت به تزلزل ارکان پایه قدرت های استکباری و نجات قدس شریف از بند جنایات رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد، بنابراین همه مسلمانان از هر مذهبی باید در این راهپیمایی شرکت کرده و فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را ببرای مخالفت خود با جبهه استکبار و حمایت از مردم مظلوم فلسطین سر دهند./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات