۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۷۳۲۶۲۹
تهیه کننده سریال امام علی؛

هیچ کس پای فیلمنامه امام‌علی‌ را امضا نکرد جز رهبر انقلاب

هیچ کس پای فیلمنامه امام‌علی‌ را امضا نکرد جز رهبر انقلاب
محمد بیک زاده، تهیه‌کننده سریال امام علی (علیه السلام) ناگفته‌هایی را از ساخت این مجموعه تلویزیونی مطرح کرد که در میانِ آنها امضایِ رهبر انقلاب پایِ فیلمنامه سریال،قابل توجه بود.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، درباره سریال امام علی(ع) روایت‌ها و ناگفته‌های زیادی مطرح شده؛ سریالی که سال ۱۳۷۵ برای اولین بار روی آنتن رفت و تبدیل به یکی از مجموعه‌های پرطرفدار تاریخ تلویزیون شد. این سریال بارها بازپخش شده است، اما چرا این سریال آن‌قدر ماندگار شده سؤالی است که برای رسیدن به پاسخ آن شاید هنوز زمان لازم داریم.

تهیه‌کننده سریال امام علی در مصاحبهای گفت: به دلیل اهمیت مذهبی آن نمی‌توانستیم سطحی کار کنیم بنابراین نظر مراجع و علما لازم بود بنابراین فیلمنامه را خدمت آنها بردیم، تا نظرشان را بدهند و اگر ایرادی بود مطرح شود. علما می‌گفتند فیلمنامه خوبی است اما هیچ‌کس همت اینکه زیرِ متن نکته‌ای بنویسد و یا به قولی همین تأیید را مکتوب کند را از خودش نشان نداد و تنها کسی که زیر فیلمنامه ما مطلبی نوشتند و از آن تمجید کردند رهبر انقلاب بود.

وی افزود: وقتی فیلمنامه از سوی رهبری پس از مطالعه و بازخوانی به دست ما رسید، در مرقومه‌ای پای فیلمنامه از ایشان بود که آن را تأیید کردند و از خداوند برای ما توفیق خواستند. اما نکته اصلی اینجا بود که در وهله بعدی آن‎قدر متن را با دقت خوانده‌ بودند که جلوی یک دیالوگ نوشتند: "چه خنک!". اتفاقاً درست نوشتند و آن دیالوگ را حذف کردیم.

محمد بیک زاده اظهار داشت: سریال امام علی اولین کار بود؛ خیلی‌ها نمی‌دانستند سرانجامش چه خواهد شد فقط خودمان می‌دانستیم و کسانی که پلان‌ها را روی پرده دیده بودند، می‌دانستیم کار، کار خوبی خواهد شد.حتی از مدیران سازمان صداوسیما کمتر کسی می‌دانست این کار، کار خوبی می‌شد، بنابراین ما گرفتار بودجه طرح شدیم و تقریباً ۲۰، ۳۰ میلیون دیگر نیاز داشتیم تا کار ابتر بسته نشود.

هنرمند سینما و تلویزیون ادامه داد: به واسطه آنچه مقام معظم رهبری نوشتند، سپاه کمک کرد. واقعاً با این نوشته کارمان را پیش بردیم و برای ما پشتیبان بود.

وی در پایان گفت: متنی که حضرت علی(ع) درباره اصحاب رَس گفتند سابقه گاه‌شمار داستانی دارد که اینجا جای گفتنِ آن نیست. من رفتم و اینها را پیدا کردم؛ این مرد از کجا می‌دانسته به جز این است که ایشان به علوم اوایل دسترسی دارند. حضرت علی(ع) برای من متفاوت و فراتر از یک شخصیت دینی است. شخصیت دینی یکی از وجوه ایشان است و شکی در آن وجود ندارد. امام اول شیعیان، اما ایشان بزرگتر از اینهاست. من از حضرت علی(ع) حرف می‌زنم منقلب می‌شوم برایم این شخصیت متفاوت است. صوفی نیستم مخلصم و واقعاً حضرت علی(ع) را دوست دارم.

تعداد بازدید : 4
ارسال نظرات