۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۷۳۲۷۲۶

منوتو قبل از گستاخی به «پدر»، به «مادر» توهین کرده بود

منوتو قبل از گستاخی به «پدر»، به «مادر» توهین کرده بود
شبکه تلویزیونی منوتو در ادامه هتک حرمت ارکان خانواده، این بار سراغ پدر رفت و به این رکن گستاخی کرد.

از شایعه تا واقعیت: مجری تلویزیون منوتو جدیداً در یکی از برنامه های این شبکه گفت: «ما کشیده زدن به یک سری از پدرها را لازم داریم!» این بخش از صحبت ها واکنش های متعددی را در فضای مجازی به همراه داشت و از این حجم از بی ادبی و گستاخی نسبت به پدر و مادرها در این شبکه تعجب کردند.

* قداست‌زدایی از نقش خانواده

اگر امروز این شبکه به صورت عریان علیه «پدر» به عنوان ستون خانواده های ایرانی سیلی می‌زند، پیش از این سراغ یکی از ارکان اصلی خانواده، یعنی «مادر» رفته بود و با انتقاد از لزوم احترام و قدردانی از مادر، خواهان تقدس زدایی از مادران شد!

این درحالی است که برخلاف تلاش این شبکه بهایی، در مکاتب دینی «مادر» از جایگاهی فرازمینی برخوردار است و در فرهنگ ما نیز این عقیده وجود دارد که «بهشت زیر پای مادران است».

اما واقعیت این است که این صحبت های از برنامه ریزی شده، بخش عمده ای از برنامه کلان تغییر سبک زندگی ایرانیان توسط شبکه های ماهواره ای فارسی زبان با محوریت شبکه بهایی منوتو است.

این شبکه لندنی با ساخت برنامه‌هایی چون «بفرمایید شام»، اختلاط دختر و پسر، روابط بدون مرز، قبح شکنی در مهمانی‌های شبانه و مصرف مشروبات الکلی و گوشت خوک را ترویج کرد. پس از آن در چند سال اخیر چنین هدفی را با پخش سریال‌های مبتذل و غیرخانوادگی ادامه داد.

*  حمله به فرزندآوری

از سوی دیگر رسانه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان با علم به این موضوع که جمعیت ایران با شیب تندی به سوی پیری درحال حرکت است، فرزندآوری را به انحای مختلف می‌کوبند و به‌جای آن نگهداری از حیوانات را تشویق می‌کنند. در این رقابت تلخ، شبکه منوتو از سایر شبکه‌ها جلوتر است.

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات