۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۷۳۲۷۴۵

بوسه بر پیشانی علامه

بوسه بر پیشانی علامه
آیت الله رمضانی در خاطره ای با تقدیر از توجه رهبر انقلاب به علوم عقلی و عرفان، به تبیین علاقه ایشان نسبت به علامه حسن زاده آملی پرداخته است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله حسن رمضانی شاگرد برجسته علامه حسن زاده آملی و استاد فلسفه و عرفان اسلامی، به بیان خاطره ای از تشرف به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخته که در کتاب حدیث سهر منتشر شده است.

آیت الله رمضانی در این دیدار ضمن تشکر از رهبر انقلاب به خاطر توجه و تأیید علوم عقلی و عرفان، از نحوه مواجهه و تعامل ایشان با علامه حسن زاده آملی قدردانی کرد.

متن خاطره آیت الله رمضانی به این شرح است: 

چند سال پیش که همراه با اعضای هیأت مدیره مجمع عالی حکمت با رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای حفظه الله تعالی دیداری داشتیم، حضرات، امر گزارش فعالیت های عرفانی مجمع را به حقیر واگذار کردند. بنده ابتدا خدمت ایشان عرض کردم: «من به عنوان یک وظیفه از سعی، تلاش و همت شما در تایید علوم عقلی عموما، و تأیید عرفان خصوصا و تعامل بسیار زیبا‌‌یتان با حضرت استاد علامه حسن زاده آملی به نحو اخص، بسیار تشکر می‌کنم».

بوسه بر پیشانی علامه

به ایشان (رهبر معظم انقلاب) عرض کردم: «بوسه‌ای که شما بر پیشانی حضرت استاد حسن‌زاده زدید و در این جو غبارآلود که عده‌ای شخصیت والای ایشان را زیر سوال می‌برند و به صورت محسوس و نامحسوس ایشان را محکوم کرده و رد می‌کنند و معتقدند فردی که معتقد به وحدت وجود باشد، احوط، اجتناب از آن است؛ شما بر پیشانی ایشان بوسه زدید، عملا ایشان را تایید کردید، کار معمولی و ساده‌ای نبود و بحمدالله شما این کار را انجام دادید و از آفات و آسیب های این مسأله هیچ خوفی نداشتید و ندارید و این جای تشکر دارد».

(حدیث سهر، ص۴۵۷)

عباس قاسم پور
ارسال نظرات