۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۷۳۲۷۷۲

پذیرش سطح ۳ و ۴ دوره‌های کلام و حدیث مرکز تخصصی معارف اهل بیت

پذیرش سطح ۳ و ۴ دوره‌های کلام و حدیث مرکز تخصصی معارف اهل بیت
مرکز تخصصی معارف اهل بیت(ع) دوره های تخصصی خود را در حوزه های کلام و حدیث در سطح ۳ و ۴ حوزه برای برادران طلبه برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مرکز تخصصی معارف اهل بیت علیهم السلام فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ و با مجوز مرکز مدیریت حوزه های علمیه آغاز نموده، تاکنون ۸ دوره موفق کلام امامیه در سطح ۳ را در قم و ۲ دوره در یزد و گرگان با همکاری مراکز علمی آن شهرستان ها برگزار نموده است.

همچنین سال ۱۳۹۹ با مجوز شورای عالی گسترش حوزه های علمیه، مرکز تخصصی معارف اهل بیت علیهم السلام فعالیت خود را گسترش داده و رشته کلام امامیه با گرایش مبدا و معاد را در سطح ۴ حوزه راه اندازی نمود که تا کنون از میان فارغ التحصیلان سطح ۳ کلام اسلامی در حوزه تخصصی کلام اسلامی، ۲ دوره در قم برگزار نموده است.

این مرکز از سال ۱۳۹۹ نیز، با توجه به استقبال طلاب در شهر مقدس قم، دوره تخصصی “علوم حدیث” در سطح ۳ را راه اندازی نموده و در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ برای سومین دوره این رشته تخصصی طلبه پذیرش خواهد نمود. همچنین رشته تخصصی علوم حدیث گرایش رجال الحدیث در سطح ۴ از دیگر رشته های این مرکز می باشد که هر دو سال یکبار برگزار می گردد.

لازم به ذکر است: مدت زمان دوره های تخصصی سطح ۳، با توجه به دروس پیش نیاز و پایه و تخصصی حوزه دانشی رشته، سه سال تحصیلی می باشد که بعد از گذراندن واحدها و ارائه پایان نامه، مدرک معتبر حوزه در سطح۳ (معادل کارشناسی ارشد) در حوزه دانشی همان رشته به طلاب اعطا می گردد.

همچنین در سطح ۴ با توجه به پژوهشی بودن این دوره ها و همراهی آن بادروس خارج طلاب، مدت زمان تحصیل سه سال خواهد بود که بعد از گذراندن واحدها و ارائه رساله دکتری، مدرک معتبر حوزه در سطح۴ (معادل دکتری) در حوزه دانشی همان رشته به طلاب اعطا می گردد.

ثبت نام از طریق سامانه سنجش و پذیرش حوزه های علمیه (نجاح) به آدرس paziresh.ismc.ir خواهد بود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره همراه: ۰۹۰۳۵۹۳۵۷۹۶ تماس بگیرند.

 

پذیرش سطح ۳ و ۴ دوره‌های کلام و حدیث مرکز تخصصی معارف اهل بیت(ع)

ارسال نظرات