۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۷۲۵۲۹۹
حکمت نیا عنوان کرد؛

تأثیر فرهنگ کی‌پاپ در ایران/برگزاری دوره‌های تخصصی کی‌پاپ در جامعه‌الزهرا

تأثیر فرهنگ کی‌پاپ در ایران/برگزاری دوره‌های تخصصی کی‌پاپ در جامعه‌الزهرا
حکمت نیا گفت: کی پاپ صنعت برده‌‌داری خود را در جهان از طریق قدرت نرم هنر و موسیقی با رویکرد روانشناسانه راه‌اندازی کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سرکار خانم ندا حکمت نیا در حاشیه برگزاری دوره تخصصی نقد و تحلیل کمپانی‌های کی پاپ که در کانون طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها استان اصفهان برگزار شد، با اشاره به برگزاری کارگاه مبانی نقد و تحلیل فیلم ویژه بانوان طلبه، عنوان کرد: پس از برگزاری این کارگاه‌ها، دوره‌های تخصصی نقد و تحلیل فیلم از سوی مدیریت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به اداره تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی ابلاغ و در کارگروه‌های تخصصی به موضوعات مختلف پرداخته شد.

رئیس اداره تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: در این اداره، کارگاه‌های تخصصی با محورهای مختلف مورد تدوین قرار گرفت که یکی از محورهای مورد توجه، نقد و تحلیل کمپانی‌های کی‌پاپ است.

حکمت نیا با بیان اینکه کمپانی‌های کی پاپ تأثیرات فرهنگی زیادی بر جامعه دارند، تصریح کرد: از جمله ثمره تأثیر فرهنگ این کمپانی‌ها در ایران شامل ایجاد بحران‌‌های سلامت روان در جوانان و نوجوانان، جابجایی ارزش‌ها و ضدارزش‌ها، تقلید کورکورانه، ایجاد هویت‌زدایی از جوانان و نوجوانان و از بین بردن حریم‌های شخصی افراد هستند.

وی تأکید کرد: بانوان طلبه با حضور در این کارگاه‌ها با شناخت دقیق این کمپانی‌ها و سیر تطور موسیقی آنها می‌توانند در لایه‌های اندیشه و انگیزه جوانان و نوجوانان  که تحت تاثیر این فضا قرار گرفتند، آشنا شوند.

رئیس اداره تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: کی پاپ صنعت برده‌‌داری خود را در جهان از طریق قدرت نرم هنر و موسیقی با رویکرد روانشناسانه راه اندازی کرده و سعی کرده از این طریق در تخریب فرهنگ جوامع مختلف نفوذ پیدا کند.

حکمت نیا با اشاره به اینکه یکی از  موفقیت‌های فرد رسانه‌ای، نقد و تحلیل دقیق از فیلم‌های مختلف است، اشاره کرد : طلبه رسانه‌ای و کنشگر با استفاده از ابزار نقد و تحلیل، طبیب دواری است که در راستای تربیت رسانه‌ای جامعه خود می‌کوشد.

وی در پایان یادآور شد: در راستای تربیت رسانه‌ای طلاب، کارگاه‌های تخصصی سواد هوش مصنوعی و سواد روانشناختی رسانه با حضور اساتید متخصص تدوین و طراحی شده است.

ارسال نظرات