۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۷۳۲۹۶۰
حجت الاسلام ذوالنوری در گفت‌وگو با رسا تأکید کرد؛

پشتیبانی قوای سه گانه از فرماندهی انتظامی برای مقابله با مسأله کشف حجاب

پشتیبانی قوای سه گانه از فرماندهی انتظامی برای مقابله با مسأله کشف حجاب
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از طرح سردار رادان در مقابله با بی حجابی، از همراهی قوای سه گانه در پشتیبانی از فرماندهی انتظامی خبر داد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در تبیین حرام شرعی و سیاسی بودن کشف حجاب، گفت: حرام شرعی که نیازی به توضیح بنده نیست اما درباره حرام سیاسی باید قدری موشکافی کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بعضی از گناهان بار سیاسی ندارد و حتی بار اجتماعی هم ندارد؛ البته هر گناه یک اثر وضعی در فرد، خانواده و جامعه خواهد داشت اما ممکن است بروز و ظهور در گناهان فرق کند.

وی نخواندن نماز صبح و روزه نگرفتن عمدی را مثال زد و گفت: فردی که به روزه خواری تظاهر نکرده است یک گناه فردی مرتکب شده است، اما اگر به صورت علنی این کار را انجام دهد، این روزه خواری بعد اجتماعی پیدا می کند؛ این کار دهن کجی به حکم خدا و زیر سئوال بردن حریم ها و حدود الهی است، بنابراین اینجا بعد اجتماعی دارد.

حجت الاسلام ذوالنوری حجاب را مقوله ای به طور کامل اجتماعی ارزیابی کرد و افزود: در فضای خصوصی که حجاب معنی ندارد؛ حجاب جایی معنی پیدا می کند که حضور اجتماعی است و نگاه نامحرم وجود دارد؛ بنابراین این موضوع از اساس اجتماعی است و اگر کسی این حجاب را رعایت نکند گناه و حرام اجتماعی و فردی مرتکب شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره بعد سیاسی حجاب ابراز داشت: حجاب از احکام ستاره دار شرعی است که رعایت نکردن آن، مفاسدی در جامعه به همراه خواهد داشت؛ قوام و دوام جامعه اسلامی و معنویت در جامعه به رعایت حدود و حریم های الهی است.

وی تصریح کرد: اگر در جامعه ای، بی حیایی، بی شرفی، بی عفتی و بی حجابی حاصل شد، مقوله های دیگر هم آسیب می بیند؛ از ابتدای انقلاب اسلامی تا حال، دشمنان به دنبال از بین بردن واجب شرعی و اجتماعی حجاب هستند؛ البته دشمن در این مسأله به دنبال بعد سیاسی بی حجابی است.

حجت الاسلام ذوالنوری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره آشنا کردن مردم با پشت صحنه بی حجابی اظهار داشت: دشمن در سال های گذشته تلاش های فرهنگی، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی برای از بین بردن حجاب در ایران انجام داده است؛ بنابراین امروز عده ای خواسته یا نخواسته سرباز جنگ سیاسی دشمن هستند؛ با روشن شدن ابعاد سیاسی این کید و دشمنی، همین افرادی که در مسیر کشف حجاب قدم گذاشته اند به دشمن تو دهنی خواهند زد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ملت ایران را در طول تاریخ عفیف، دیندار، ریشه دار، با فرهنگ، مقید، با حیا و عفیف توصیف کرد و گفت: غالب بانوان این مرز و بوم اصالت و ریشه ایرانی اسلامی خود را حفظ کرده اند و عده کمی هستند که به حیثیت زنان ما آسیب می زنند؛ این ها هم متنبه می شوند و تجدید نظر خواهند کرد.

وی درباره مطالبه سراسری و فراگیر مردم در مقابله با بی حجابی و وظیفه مسئولان اظهار داشت: دستگاه های فرهنگی، حاکمیت و قوای سه گانه باید با جدیت وظیفه خود را در این زمینه انجام دهند؛ البته قوای سه گانه تعاملات و رایزنی ها و هم فکری های لازم را داشته اند.

حجت الاسلام ذوالنوری درباره طرح سردار رادان تصریح کرد: مجلس در دفاع از طرحی که برادر عزیزم سردار رزمنده جانباز، رادان، فرمانده محترم فراجا بیان کرد، بیانیه محکمی را تنظیم کرد که نشان می دهد با جدیت پشتیبان فرماندهی انتظامی، فراجا و قوه قضائیه است تا با این ناهنجاری ها که امنیت معنوی، اخلاقی و دینی مردم را در مخاطره قرار می دهد به صورت جدی مقابله شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره قوانین مقابله با بی حجابی اظهار داشت: در این زمینه خلأ قانونی وجود ندارد؛ ماده 638 قانون مجازات اسلامی در این باره تعیین تکلیف و جرم انگاری کرده است ولی در راهکارهای خرد هم که ممکن است نیازمند قوانین جدید باشیم، مجلس در پشتیبانی از فرماندهی انتظامی مشکلی ندارد.

وی غاطبه نمایندگان مجلس را در این باره با دستگاه قضایی و فراجا همفکر، هم نظر و همراه ارزیابی کرد و گفت: برای شروع برخورد با هنجار شکنان اطلاع رسانی زیادی لازم نیست؛ کسی که بی حجاب در خیابان می آید، به منکر بودن این موضوع از نظر هنجارهای اجتماعی و دینی واقف است؛ هیچ بی حجابی نداریم که از حکم اسلام و قانون ایران بی اطلاع باشد.

حجت الاسلام ذوالنوری نتیجه گرفت: دستگاه های فرهنگی، امنیتی، انتظامی و قضایی باید وظیفه خود را در برخورد با کشف حجاب انجام دهند و مجلس هم وظیفه پشتیبانی و همراهی دارد که به حتم همراهی لازم را انجام خواهد داد.

ارسال نظرات