۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۷۳۲۹۷۳
حجت الاسلام میرزایی در گفت‌وگو با رسا:

وضعیت عفاف و حجاب امروز حاصل سیاست های غلط گذشته است

وضعیت عفاف و حجاب امروز حاصل سیاست های غلط گذشته است
نماینده مجلس وضعیت حجاب و عفاف امروز را حاصل سیاست های غلط گذشته دانست و گفت: ریل اقتصاد و فرهنگ ما از دولت سازندگی اشتباه گذاشته شده و تا این موضوع اصلاح نشود، وضعیت فرهنگ ما نیز درست نمی شود.

حجت‌الاسلام حسین میرزایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با اشاره به وضعیت نا بسامان حجاب و عفاف در کشور، گفت: هر چند ممکن است که بعضی مسائل ساده به نظر برسند اما همین ها ممکن است در جایی ابزار و وسیله جنگ علیه حاکمیت اسلامی قرار گیرند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی آتش زدن قرآن کریم به وسیله فردی کافر و ملحد را مثال زد و افزود: در شرایط عادی کسی فکر نمی کند که این کار اقدامی سیاسی علیه اسلام باشد؛ اما همین کار گاهی در شرایط سیاسی اجتماعی خاصی انجام می شود که مشخص است نماد دشمنی با حاکمیت اسلام، قرآن، خدای تبارک و تعالی و اهل بیت (ع) است.

وی مثال خود را مقدمه پرداختن به بی حجابی قرار داد و تصریح کرد: امروز بی حجاب چنین وضعیتی دارد؛ یعنی محجبه بودن یا نبودن تنها یک رفتار شخصی بانوان نیست؛ امروز داشتن یا نداشتن حجاب اعلان موافقت یا مخالفت با حاکمیت اسلامی است.

حجت‌الاسلام میرزایی درباره مقابله با کشف حجاب گفت: باید برای کسانی که کشف حجاب می کنند روشنگری و تبیین شود که سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی دشمنان پشت صحنه این رفتار هستند تا از آب گل آلود، ماهی بگیرند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره وظیفه مسئولان در برخورد با بی حجابی اظهار داشت: مسئولان باید بر اساس بخشنامه ها و مقرراتی که وزارت کشور و فرماندهی محترم انتظامی کشور مقرر کرده اند محکم بایستند و از این ها دفاع کنند؛ مسئولان سیاسی، اقتصادی و امنیتی هر یک به اقتضای کار خود از این مقابله حمایت کنند.

وی افزود: مسئولان قضایی و آن‌هایی که در کف صحنه اجرا هستند به عنوان یک عمل صالح و دفاع از مهمترین رکن ارکان اسلام یعنی ولایت و حاکمیت اسلام، مجاهدانه و محکم بایستند و ما نیز در مجلس شورای اسلامی وظیفه ای که بر عهده  داریم را به بهترین شکل انجام خواهیم داد.

حجت‌الاسلام میرزایی درباره قوانین مقابله با بی حجابی تصریح کرد: انتظار مردم حل مسأله بی حجابی است؛ مجری مقابله با آن نیز دولت و قوه قضائیه هستند؛ حرف ما به این دو قوه این است که اگر این قانون مکفی است عمل کنید و اگر نقصان و ضعفی دارد آن را در قالب طرح و لایحه به مجلس بیاورید تا قوانین لازم تصویب شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مشکلات امروز حجاب و عفاف در جامعه را حاصل سیاست گذاری های دولت های گذشته دانست و گفت: ریل اقتصاد و فرهنگ ما از دولت سازندگی منحرف، کج و اشتباه گذاشته شده است و تا این ریل اقتصاد و فرهنگ اصلاح نشود، این مشکلات میوه های طبیعی اقتصاد سرمایه داری و الگوی زندگی آمریکایی است.

ارسال نظرات