۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۷۳۳۲۰۰
كوثری در گفت‌وگو با رسا:

سپاه پشتیبان مستضعفان و خاری در چشم مستكبران است

سپاه پشتیبان مستضعفان و خاری در چشم مستكبران است
کوثری خدمات سازندگی، ساخت تجهیزات نظامی و ایجاد قدرت بازدارندگی را از خدمات برجسته سپاه عنوان کرد و گفت: دشمنی‌های مستکبران با این نهاد انقلابی به دلیل پشتیبانی از مستضعفین و مظلومان منطقه است.

اسماعیل کوثری منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوم اردیبهشت سال 1358 درباره خدمات بارز و شایان توجه این نهاد انقلابی از ابتدای تأسیس تا امروز، گفت: سپاه پاسداران به دستور حضرت امام خمینی (ره) با نیروهای انقلابی تشكیل شد که از اقشار و سنین مختلف به تمام معنا پای کار انقلاب اسلامی بودند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تشکیل سپاه پاسداران را به منظور حفظ و نگهداری دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: این نیروها به عنوان قسمتی از نیروهای مسلح کشور طبق قانون اساسی تحت امر مستقیم فرمانده کل قوا قرار گرفتند که با هماهنگی دولت در عرصه خدمت رسانی به مردم فعال باشند.

وی به فعالیت‌های ابتدایی سپاه پاسداران با عنوان جهاد سازندگی و خدمت به مردم بویژه روستائیان اشاره كرد و ادامه داد: سپاه در این سال‌ها در برقراری امنیت داخلی با نیروی انتظامی و در بعد نظامی با عزیزان ارتش هماهنگ بوده است، توان بسیار بالای سپاه در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا كه از ابتدای دفاع مقدس تشکیل شد مشهود و مشهور است؛ این نهاد در همه زمینه‌ها با توجه به نیاز دولت و كشور آماده خدمت‌رسانی به مردم بوده و هست.

كوثری خود كفایی در ساخت تجهیزات نظامی را یكی از خدمات بسیار مهم سپاه پاسداران ارزیابی كرد و اظهار داشت: قدرت بازدارندگی امروز ایران اسلامی، حاصل زحمات و خدمات هوا فضای سپاه پاسداران و وزارت دفاع است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بیان خدمت‌های مستقیم سپاه پاسداران به مردم گفت: سپاه در کمک به وزارت بهداشت در واکسیناسیون‌ها، مبارزه با ویروس کرونا به شیوه‌های مختلف و عرصه‌هایی از این دست، خدمات خود را به معرض نمایش گذاشته است.

وی تضعیف سپاه از سوی دشمنان را به دلیل روحیه سلحشوری این نهاد ارزیابی كرد و توضیح داد: پرسنل این نهاد مردمی با تكیه بر خط مشی نه شرقی نه غربی امام خمینی آن را بنا نهادند و در ادامه تابع فرمایشات ولایت بوده و هستند كه باعث عصبانیت دشمنان از این نهاد مقدس و نیروهای انقلابی آن است.

كوثری در بیان دلایل دشمنی زیاده‌خواهان و زورگویان با سپاه پاسداران ابراز داشت: هر جا دشمنان وارد شده‌اند تا مردم مظلوم منطقه را زیر سلطه بكشند، سپاه به درخواست این ملت‌ها وارد عمل شده و نقشه آن‌ها را كه داعش، ضد انقلاب، ارتش بعث و هر نقشه دیگری بوده، نقش بر آب كرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره دشمنی‌ها با سپاه تصریح كرد: این دشمنی‌ها به جایی نخواهد رسید؛ ما گفته‌ایم كه اگر از این كارهای ما عصبانی هستید، از عصبانیت هم بمیرید ما ناراحت نمی‌شویم؛ دشمنان سپاه پاسداران وقتی می‌بینند كه نمی‌توانند كاری كنند به جنگ نرم، دروغ‌پردازی و شایعه‌پراكنی در فضای حقیقی و مجازی روی می‌آورند، اما مردم خود تشخیص می‌دهند و محبوبیت سپاه آنچنان بوده است كه مردم خود را از سپاه و سپاه هم خود را خدمتگزار مردم می‌داند.

وی اقتدار و قدرت بازدارندگی سپاه را محور به وجود آوردن آرامش در منطقه و جهان عنوان كرد و افزود: سپاه پاسداران با قدرت بازدارندگی خود در هوا، دریا و زمین كه حاصل سیاست‌های كلان ستاد كل نیروهای مسلح است، منطقه را از امنیت بسیار بالایی برخوردار كرده است؛ از‌این‌رو است كه بسیاری از مردم منطقه درخواست دارند استكبار جهانی و صهیونیست‌ها از منطقه خارج شوند و اداره منطقه به دست مردم و دولت‌های منتخب آنان باشد.

كوثری حضور نیروهای فرا منطقه‌ای در خاورمیانه را تنها به دلیل غارت و ایجاد آشوب ارزیابی كرد و در بیان نمونه‌هایی از آن گفت: نفت سوریه را بدون اجازه مردم این كشور غارت می‌كنند، پول عربستان را می‌گیرند، آن را گاو شیرده می‌نامند و تحقیر می‌كنند، رژیم صهیونیستی هم بیش از پنج میلیون نفر را آواره كرده است و مثال‌های فراوان دیگری هم در این زمینه وجود دارد كه از نمونه‌های غارت و به هم ریختن اوضاع سیاسی امنیتی منطقه است؛ دراز شدن دست مردم منطقه برای یاری خواستن از سپاه به دلیل دیدن چنین جنایاتی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی پیشرفت‌های حاصل از فعالیت‌های سپاه در ساخت تجهیزات نظامی را محدود به حرف ندانست و اظهار داشت: دشمنان به قدرت نظامی ایران ایمان دارند؛ سپاه پاسداران از هر چه سخن گفته در میدان عمل به نمایش گذاشته است؛ دشمنان نیز با دیدن چنین پیشرفت‌های تجهیزاتی و نظامی جرأت حمله به این مرز و بوم را ندارند؛ قدرت ایران در زمین، دریا و هوا كه حاصل اتحاد دو نهاد مقدس سپاه و ارتش است، کاری كرده كه ما نه تنها در ایران، منطقه، خلیج فارس و دریای عمان، بلکه فراتر از آن نقش آفرین بوده‌ایم.

ارسال نظرات