۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۷۳۳۲۲۳

ششمین جلد فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس روانه بازرا شد

ششمین جلد فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس روانه بازرا شد
ششمین جلد فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس روانه بازرا شد. این کتاب در ادامه یک اتفاق جامع و فرهنگ‌نامه‌ بزرگ است که برای پژوهشگران نیاز ضروری بود.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دفتر اول تا پنجم فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس شامل نمایشنامه‌های رادیویی، تله تئاترها، پرونده فعالیت‌های هنری هنرمندان، پوستر و عکس و تئاترهای شاخص دفاع مقدس گردآوری شده است.
ششمین جلد فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس روانه بازرا شد

فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس توسط دکتر مهدی حامد سقائیان و گروه پژوهشی که زیر نظر ایشان فعالیت می‌کردند، تدوین شده است. تاکنون شش جلد ازاین فرهنگ‌نامه به چاپ رسیده که هرکدام از این جلدها بخش‌های بسیار مهمی از سرفصل‌های تئاتر دفاع مقدس را پوشش داده است.
جلد نخست این کتاب شامل گاه شمار، تاریخچه، آسیب‌ها، اساسنامه‌های ادارات و نهادهای فعال، سیاست‌گذاری‌ها، بررسی عملکرد، برنامه‌های مصوب، نمایشنامه شناخت، مقاله شناخت و ارائه نقدهای نمونه‌ای است که در حوزه تئاتر دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

جلسات و کارگاه‌های آموزشی، جشنواره‌های تئاتر دفاع مقدس، پایان‌نامه‌ها و شناسنامه اجراهای صحنه‌ای سراسر کشور بر اساس نام کارگردان و عنوان نمایش از مهمترین سرفصل‌های جلد دوم و سوم کتاب است.
ارسال نظرات