۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۷۳۳۳۶۳

کتاب اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم منتشر شد

کتاب اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم منتشر شد
با همكاری دبیرخانه حمایت از طرح های پژوهشی كتاب اصول و روش های تربیت در قرآن كریم نوشته حسینی زاده به زودی منتشر می شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با همكاری دبیرخانه حمایت از طرح های پژوهشی حوزه علمیه، كتاب اصول و روش های تربیت در قرآن كریم نوشته سیدعلی حسینی زاده در ۴۱۶ صفحه، منتشر شد.

در چکیده این کتاب آمده است:

هر نظام تربیتی دست كم متشكل از چهار عنصر اصلی مبانی، اهداف، اصول و روش های تربیتی است. مبانی از داشته های متربی سخن می گویند و اهداف از نداشته ها و آنچه باید به آنها دست یافت. در این میان مربیان و دست اندركاران تعلیم و تربیت با تمسك به اصول تربیتی و با به كارگیری روش های تربیتی می كوشند تا بر پایه مبانی به اهداف تربیت دست یابند.

از این رو اصول و روش های تربیتی از جمله مهم ترین بایدهای تربیتی است كه باید به دست مربیان و دست اندركاران امر تربیت اجرایی شوند تا اهداف تربیتی تحقق یابد. پس اصول و روش های تربیتی نقش مهمی در تعلیم و تربیت دارند. در این كتاب مهم ترین اصول تربیتی قرآن كریم، چون اصل محبت، تكریم و احترام، رفق و مدارا، عدالت و اعتدال و نظارت و مراقبت و نیز مهم ترین روش های تربیتی قرآن كریم، مانند تذكر، موعظه، امر و نهی، عفو گذشت، الگویی، قصه و داستان و .... بررسی شده است و از مفهوم، مبانی، شرایط، كاركردها و آسیب های آنها سخن به میان آمده است.

فایل pdf رایگان کتاب - ۳۰ ص اول 

مالک شریعت ناصری
ارسال نظرات