۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۷۳۳۳۶۴
به همت مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه؛

اولین پویش فراخوان طرح و ایده رسانه‌ای آغاز به کار کرد

اولین پویش فراخوان طرح و ایده رسانه‌ای آغاز به کار کرد
به همت مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه، اولین پویش فراخوان طرح و ایده رسانه‌ای، آغاز به کار کرد و مسئولان این پویش در نشست خبری، به بیان جزئیات آن پرداختند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست خبری «اولین پویش فراخوان طرح و ایده های رسانه ای حوزه های علمیه» با حضور حجت الاسلام محمد رضا برته مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه قبل از ظهر امروز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه برگزار شد.

در ابتدای این نشست،حجت الاسلام برته، به ذکر مقدمه ای پیرامون شکل گیری این پویش پرداخت و گفت: برای حمایت از صاحبان فکر‌ و‌ ایده، معمولا فراخوان های متعددی داده می شود و جشنواره هایی شکل می گیرد، اما به دلیل اعمال نظر و دخالت سیاست های مجموعه متولی، ایده های ارسال شده، دچار انحراف از مسیر اصلی خود و ضعف در اجرا شده و بعضا از بین می رود؛ از این روی ما بسیار به فکر افتادیم که چه طرحی اجرا کنیم که دچار این آفت ها نشود که در نتیجه به فکر ایجاد پویش ایده و طرح افتادیم.

وی در ادامه توضیح شکل گیری این پویش رسانه ای، یکی دیگر از آسیب های جشنواره ها و فراخوان های معمول را، بررسی آثار پس از تولید آن دانست و با بیان این موضوع که اگر آثار از ابتدای مرحله تولید با مشورت، راهنمایی و پشتیبانی مجموعه متولی فراخوان، ساخته شود، محصول تولید شده در همه زمینه ها بازدهی بیشتر و بهتری خواهد داشت، از به کار گیری این راهبرد در این پویش رسانه ای خبر داد.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه، یکی از مهم ترین ویژگی ممتاز این پویش رسانه ای را محدود نبودن موضوع  طرح ها بیان کرد و این کار را موجب آزادی عمل کنش گران رسانه ای خواند.

حجت الاسلام برته، با اعلام این موضوع که حوزه علمیه فقط متولی برگزاری این پویش است، از اختصاص نداشتن این پویش به طلاب خبر داد و  از تمام افراد غیر طلبه، ایرانی و غیر ایرانی، که فهم خوبی از گفتمان انقلاب و مکتب اسلام دارند، دعوت کرد در این پویش شرکت کنند.

در ادامه، حجت الاسلام سید نژاد، مدیر فضای مجازی و چندرسانه ای مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه، که به عنوان دبیر این نشست در جلسه حضور داشت، با ابراز خرسندی از رشد چشمگیر فعالیت رسانه ای طلاب در این چند سال اخیر، از سابقه ۱۵ ساله فعالیت رسانه ای حوزه علمیه خبرداد.

وی از جذابیت های خاص این پویش، به آزاد بودن موضوع آثار ارسالی اشاره کرد و افزود: البته در داوری آثار و گزینش آنها، به موضوعاتی که در اولویت جامعه باشد توجه بیشتری خواهد شد.

حجت الاسلام سید نژاد، از محدود نبودن قالب های طرح  ها و ایده ها خبر داد و گفت: علاقه مندان می توانند، طرح و ایده خود را در انواع قالب های رسانه ای نظیر فیلم نامه، داستان، برنامه گفت و گو محور، مستند،پادکست و... ارسال کنند. وی در پایان از برگزاری نشست های متعدد دیگر، در راستای پویایی بهتر این پویش با حضور فعالان رسانه ای خبرداد و گفت:  اولین نشست با حضور فعالان عرصه انیمیشن، در روز شنبه آینده، در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه، واقع در جمکران برگزار خواهد شد و در نشست های بعدی از حضور فعالان مستند ساز  و دیگر عرصه ها استفاده خواهیم کرد.

لازم به ذکر است، علاقه مندان شرکت در این پویش، می توانند برای ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر از راه های زیر استفاده کنند:

www.hresane.ir، 09397551965، 02532900535

گفتنی است: طرح و ایده های برتر این پویش از حمایت مادی و معنوی مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه برای اجرا بهره مند خواهند شد، حمایت مالی در نظر گرفته شده برای آثار برگزیده 50 میلیون تومان است.

اولین پویش فراخوان طرح و ایده رسانه ای آغاز به کار کرد

ارسال نظرات