۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۷۲۹۸۱۶
حجت‌الاسلام برته:

کتب دینی در حوزه کودک و نوجوان نیازمند نوآوری‌ است

کتب دینی در حوزه کودک و نوجوان نیازمند نوآوری‌ است
مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند تبیین مبانی فکری و نظری دین اسلام باید در حوزه کودک و نوجوان امتداد یابد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا برته مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌‌های علمیه در بازدید از غرفه‌های نمایشگاه کتاب دین استقبال مردم از این نمایشگاه را مطلوب خواند و گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه کتاب دین، یک نمایشگاه تخصصی در حوزه بازار نشر است می‌توانیم بگوییم که استقبال مردمی از این نمایشگاه، نشان از یک بهار کتاب در زمستان است.

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه اضافه کرد: حجم کتب کودک و نوجوان در این نمایشگاه از انتظاری که داشتیم کمتر بود و آثار دینی باید با نوآوری‌های بیشتری برای کودک و نوجوان ارائه شود و همانطور که رهبری تاکید کردند تبیین مبانی فکری و نظری دین اسلام باید در حوزه کودک و نوجوان امتداد یابد.

کتب دینی در حوزه کودک و نوجوان نیازمند نوآوری‌ است

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه گفت: محصولات این نمایشگاه به عنوان ویترین کتب دینی و دستاوردهای نو اگر در اختیار مصرف کنندگان اصلی قرار گیرد دو اتفاق رقم می‌خورد نخست اینکه دست اندکاران بازار نشر ذائقه مردم را کشف می‌کنند و بعد از نمایشگاه بازخورد می‌گیرند که در سیاست گذاری تولید آثار اثرگذار خواهد بود و از طرفی مصرف کنندگان متوجه می‌شوند که برای دغدغه‌شان تا چقدر کار شده و می‌توانند از بازار نشر انتظار پاسخگویی داشته باشند.

وی ادامه داد: رسیدن به اهداف یادشده به این موضوع نیاز دارد که بازخورد گرفتن به صورت سیستمی و نظام‌مند دنبال شود و دست‌اندرکاران باید به فکر تحقق این هدف باشند.

برته مطرح کرد: فارغ از خود غرفه‌داران، برگزار کنندگان اصلی این نمایشگاه‌ها باید راهنمای بهره‌مندی از این نمایشگاه را از بدو ورود به خانواده‌ها ارائه دهند تا افراد را به محصول مورد نظر برسانند.

خاطرنشان می‌شود ششمین نمایشگاه کتاب دین از ۲۶ بهمن‌ تا اول اسفند ١٤٠١ صبح‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و عصرها ۱۶ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی است.

ارسال نظرات