۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۷۲۹۷۳۸

برپایی نمایشگاه دین با هدف حمایت از ناشران دینی

برپایی نمایشگاه دین با هدف حمایت از ناشران دینی
معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران از تلاش معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اختصاص کاغذ به ناشران خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حسین صفری معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه کتاب دین در گفت‌وگویی، با اشاره به مطالبه آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین برای رفع مشکل ناشران و نویسندگان، گفت: فرمایشات ایشان بسیار دقیق و دغدغه‌مند بود و بسیار مسلط و حرفه‌ای به زوایای مشکلات حوزه فرهنگ و نشر پرداخته شد.

وی در خصوص تأکید رئیس جامعه مدرسین مبنی بر تأمین کاغذ ارزان برای ناشران، گفت: تمام تلاش معاونت فرهنگی وزارت ارشاد این است که با اختصاص کاغذ به ناشران عزیز بتواند این دغدغه را رفع کند.

معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران افزود: در حال تلاش هستیم تا از طریق تزریق کاغذ ایرانی بتوانیم این مشکل را تا حدودی برطرف کنیم.

صفری تصریح کرد: مسائل مطرح شده در حوزه چاپ و دغدغه نویسندگان در دستور کار مجموعه معاونت فرهنگی و خانه کتاب و ادبیات ایران قرار دارد که ان‌شاءالله معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدابیر پیش‌بینی شده را به زودی اعلام می‌کنند.

وی در خصوص اینکه آیا برنامه‌ای به طور مشخص برای حمایت از ناشران دینی دارید، گفت: برگزاری این نمایشگاه با توجه به اختصاص یارانه و تسهیل خریدی که برای علاقه‌مندان ایجاد می‌کند به نوعی حمایت از ناشران دینی است.

معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران افزود: یارانه‌ای از سوی وزارت ارشاد برای خرید کتاب از این نمایشگاه در نظر گرفته شده است، اقشار عادی تا 300 هزار تومان بن کارت با 20 درصد تخفیف دریافت می‌کنند.

صفری تصریح کرد: همچنین برای دانشجویان و طلاب تا سقف 400 هزار تومان و اساتید حوزه علمیه و اعضای هیئت علمی دانشگاه تا 600 هزار تومان بن‌کارت اختصاص یافته است.

وی افزود: همچنین برای مؤسسات و مراکز علمی و مدارس علمیه به میزان 5 تا 10 میلیون تومان بن‌کارت تدارک دیده شده که با 20 درصد تخفیف در اختیار مراکز قرار می‌گیرد.

معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب دین به لحاظ جنبه‌های محتوایی و تسهیل در خرید کتاب‌های جدید برای مراکز فرهنگی، کتابخانه‌ها و علاقه‌مندان مفید است.

ششمین نمایشگاه کتاب دین از ۲۶ بهمن‌ تا اول اسفند ١٤٠١ صبح‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و عصرها ۱۶ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی است.

ارسال نظرات