۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۷۳۳۴۵۲
رئیس جمهور در جمع مردم اندیمشک:

حرکت دولت در جهت استقلال اقتصادی کشور ادامه دارد

حرکت دولت در جهت استقلال اقتصادی کشور ادامه دارد
آیت الله رئیسی ضمن تأکید بر ادامه حرکت دولت در جهت استقلال اقتصادی کشور تصریح کرد که باید زمینه کار برای جوانان خوزستان فراهم شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز پنجشنبه در جمع مردم اندیمشک اظهار کرد: سیل جمعیت و ابزار احساسات و محبت شما مردم‌، مسئولیت دولت را افزون می‌کند مردم همین منطقه اندیمشک و دزفول روزهای سختی را زیر بمباران هر روزه تحمل کردند، اما شهر را ترک نکردند تا باعث خرسندی دشمن نشوند.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه هر کدام از زنان پرافتخار این منطقه در جایگاه یک مدافع انقلاب اسلامی و کشور ظاهر شدند، افزود: در بدو ورود به دزفول در جمع خانواده معظم شهیدانی حضور یافتم که بعضا از یک خانواده تا ۱۴ و ۱۰ شهید تقدیم انقلاب کرده بودند و امروز این مایه افتخار ماست که مادران، همسران و فرزندان شهدا دعاگویان این نظام، دولتمردان و خدمتگزاران خودشان هستند.

وی ادامه داد: اجتماع مردم در روز قدس ، ۲۲ بهمن و بسیاری از نوع از این اجتماعات موجب امیدواری دوستان و ناامیدی دشمن است  این اجتماعات و این شور، شعور و احساسات برای ما مسئولان مسئولیت‌آفرین است.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: امروز در دزفول جشن احیای ۱۶۰ واحد تولیدی برگزار شد که بعضا ۱۰ سال تعطیل شده و هزاران میلیارد تومان سرمایه‌های مردم راکد مانده بود و با احیای آنها علاوه بر فعال شدن این سرمایه‌ها هزاران شغل نیز احیا شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: مسئولان، وظیفه خطیری بر عهده دارند و باید زمینه کار برای جوانان عزیز در این‌ منطقه فراهم شود خانواده‌ها امروز نگران اشتغال دختران و پسران جوان‌ آماده کارشان هستند که این اطمینان داده می‌شود پروژه‌های این استان و منطقه در اولویت دولت قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: پروژه های نیمه کار مانده در اولویت تکمیل قرار خواهند گرفت پروژه نیمه کاره سیمان به زودی تکمیل خواهد شد احیاء واحدهای تولیدی و ایجاد هزاران شغل در استان خوزستان را لازم اما کافی نمی‌دانم ظرفیت استان خوزستان بیش‌تر از این میزان است همچنین تکمیل طرح گرمسیری نیز در دستور کار دولت و جزو اولویت‌های کاری ما است و به زودی شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود.

وی افزود: استاندار محترم با همکاری مسئولان مربوطه در سطح کشور پیگیر تکمیل طرح کارخانه سیمان باشند از همین جا به استاندار و مسوولین استان خوزستان می‌گویم با پیگیری لازم برای تکمیل پروژه‌ها و طرح‌ها به رشد تولید و اقتصاد استان کمک کنند و برای جوانان اشتغالزایی شود.

وی ادامه داد: نکته بعدی که خانواده‌ها از آن رنج می‌برند مسئله مسکن است. در استان خوزستان زمین و امکانات کم نیست که استاندار خوزستان و وزیر راه و شهرسازی که در این سفر همراه هستند در واگذاری زمین و ارائه تسهیلات به افراد واجد شرایط پیگیر باشند تا در زمانی کوتاه شاهد رفع مشکل مسکن باشیم.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: در اسرع وقت نسبت به واگذاری به زمین و تسهیلات مسکن نسبت به کسانی که واجد شرایط هستند اقدام شود.

وی ادامه داد: رهنمود های رهبری برای اقتصاد مقاومتی با کمک و مشارکت مردم و به دست دولت اجرایی خواهد شد.

رئیس جمهور خاطر نشان ساخت: ما به مدد الهی و کمک مردم هرگز کشور را متوقف نخواهیم کرد.

وی افزود: دولت علیرغم تحریم ها، تهدید های دشمنان با کمک شما مردم، حرکت را در جهت پیشرفت کشور و در جهت استقلال کشور و استقلال اقتصادی کشور ادامه خواهد داد‌ کارشکنی‌ها از سمت دشمنان وجود دارد و می‌خواهند در کشور اغتشاش کنند اما با مشارکت مردم هرگز پیشرفت کشور را متوقف نخواهیم کرد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه ما رفع مشکلات را در دستان بیگانگان پیدا نخواهیم کرد گفت: ما دستان توانمندی در کشور داریم که می‌توانیم تمام گره‌ها را باز کرد با اتکا به خدا و اعتماد به نفس مشکلات بسیاری را حل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: گره هرچه هم گره بزرگی باشد با خدمت‌گزاری دولت و دست توانایی مردم باز خواهد شد آینده برای کشور بسیار روشن و امیدوار کننده خواهد بود ما طرفدار نگاه آن سردار هستیم که گفت ما می‌توانیم.

آیت الله رئیسی گفت: برنامه ما در دور دوم سفرها علاوه بر پیگیری مصوبات دور اول سفرها، پرداختن به آنچه هست که مردم می‌خواهند تا با یک حرکت جهادی، کمک مردم و خدمتگزاری ما مسوولین حتما تحقق خواهد یافت.

وی ادامه داد: در تلاشیم تا با مدد الهی و خدمتگزاری آینده‌ای برای مردم رقم بزنیم تا خانواده‌ها و جوانان احساس آرامش و آسایش داشته باشند.

ارسال نظرات