۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۷۳۳۴۹۴
دبیر جایزه ملی جوانی جمعیت تشریح کرد؛

جزئیات برنامه «جایزه ملی جوانی جمعیت» و انتخاب برندگان

جزئیات برنامه «جایزه ملی جوانی جمعیت» و انتخاب برندگان
حجت الاسلام گودرزی در آستانه جلسه هم اندیشی فعالان جمعیت استان قم، از انتخاب ۷ نفر، سازمان و یا شرکت به عنوان برنده جایزه ملی جوانی جمعیت با حضور رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی گودرزی دبیر جایزه ملی جوانی جمعیت و دبیر علمی کتاب سال مفام در آستانه جلسه هم اندیشی فعالان جمعیت استان قم با اشاره به مراحل استانی و جایزه ملی جوانی جمعیت اظهار داشت: مرحله استانی تا ۲۰ اردیبهشت ماه جمع بندی شده و سه نفر به سطح ملی معرفی می شوند و مرحله ملی با حضور ریاست جمهوری برگزار و ۷ نفر یا سازمان و شرکت به عنوان برنده جایزه ملی جوانی جمعیت انتخاب می شوند.

وی در ادامه افزود: کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها و نیروهای مسلح و معاونت های ریاست جمهوری مورد بررسی و رصد قرار خواهند گرفت و در استان ها نیز ادارات کل و رده های سازمانی و حتی استانداری به لحاظ وظایفی که دارد و همچنین رده های استانی نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی)هم توسط دبیرخانه جوانی جمعیت مورد ارزیابی قرار می گیرد.

حجت الاسلام گودرزی ابراز کرد: تمامی ادارات و سازمان های مستقر در شهرها و شهرستان ها از جامعه هدف این رویداد ملی می باشند و در بخش شرکت های خصوصی هر شرکتی که کوچکترین کار در حوزه جوانی جمعیت انجام داده می تواند مخاطب ما در رویداد ملی جوانی جمعیت باشد که به عنوان مثال شرکت های دانش بنیان زیادی هستند که در حوزه ناباروری، تولیدات و محصولات فاخری تولید کرده اند و می توانند در این رویداد شرکت کنند.

دبیر جایزه ملی جوانی جمعیت بیان داشت: دستگاه های دولتی از دو حیث مورد بررسی و رصد قرار می گیرند که حیث اول دستگاه ها مواردی است که در ساختار و تشکیلات خودشان باید انجام می دادند که ما در شاخص ها به عنوان شاخص عمومی از آن یاد کردیم و حیث دوم دستگاه ها مربوط به شاخص های تخصصی است و آن مربوط به تکالیفی است که در قانون به آن اشاره شده و دستگاه مکلف بوده تا بلحاظ قانونی آن کارها را انجام دهد.

وی در ادامه افزود: کلیه رسانه ها اعم از مکتوب و برخط و موارد دیگر با شاخص هایی از قبیل تعداد خبر، کیفیت خبر و اطلاع رسانی در مورد قانون مورد بررسی دقیق قرار خواهند گرفت و نحوه دریافت گزارشات عمومی و تخصصی از تمامی شاخه های هفتگانه من جمله رسانه ها خود اظهاری است که البته با داورهای تخصصی این خود اظهاری مورد سنجش قرار می گیرند.

حجت الاسلام گودرزی درباره مجموعه ها، رسانه ها یادآور شد: هیات داوران موظف است علاوه بر بررسی گزارشات بخش سلبی را هم بررسی کند و دستگاه ها یا شرکت ها یا رسانه ها را اگر کاری خلاف سیاست های کلی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انجام داده باشند، حتما در ارزیابی آنها دخالت می دهند.

وی در ادامه افزود: گروه های مردمی زیادی هستند که در طول این سال‌ها و حتی قبل از ابلاغ سیاست ها و با اولین بیانات امام خامنه ای(مدظلله العالی) وارد میدان شدند و عمده فعالیت ها متوجه آنهاست که این گروه ها نیز مورد ارزیابی از حیث حجم فعالیت، اتقان فعالیت ها قرار خواهند گرفت و به نظر می رسد با توجه به روی کار آمدن دولت مردمی آقای رییس جمهور روی این قشر توجه ویژه ای داشته باشند.

دبیر جایزه ملی جوانی جمعیت ابراز کرد: این جایزه حاصل زحمات عزیزان مردمی و حلقه های میانی است که از همان سال‌های ابتدایی جایزه ایران جوان بمان را طراحی و اجرا می کردند و بعد از این که بنا شد قانونی در مجلس تصویب شود روی میز مجلس گذاشتند و در نهایت به عنوان ماده ۱۹مصوب گردید.

وی در ادامه افزود: با توجه به متن قانون خانواده موفق هم در سنجه ارزیابی هیات داوران قرار خواهد گرفت و هر فردی می‌تواند با خانواده خود در این رویداد ملی شرکت کند و با این وصف دایره شرکت کنندگان این رویداد کل خانواده های ایرانی می‌تواند باشد و این از خصوصیات کم نظیر این رویداد است که تمامی اقشار و افراد و خانواده ها را مخاطب قرار می دهد.

حجت الاسلام گودرزی بیان داشت: علاوه بر موارد بالا مدیران موفق و دغدغه مند در عرصه جوانی جمعیت هم مورد بررسی و در نهایت تقدیر قرار خواهند گرفت و درباره مدیران شاخص های مشخصی توسط کمیته علمی دبیرخانه مشخص نگردید و مدیر اگر خانواده موفق داشته باشد با شاخص های خانواده و اگر نخبه باشد با شاخص های نخبگانی مورد ارزیابی و تشویق قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: در گذشته یکی از اقدامات تیم اصلی کاهش جمعیت، تشویق ها و تنبیه هایی بوده که نتیجه آنها امروز این وضعیت اسفبار است و ما در قانون مترقی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، دو بخش تنبیه و تشویق را داریم که در بخش تنبیهی برای استنکاف از قانون تنبیه ها و موارد سنگینی درج شده است و در بخش تشویقی هم ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و جایزه ملی جوانی جمعیت را داریم.

دبیر جایزه ملی جوانی جمعیت در پایان اظهار داشت: آنچه مهم است این است که باید این جایزه به همه زیرمجموعه ها در دستگاه های اجرایی و شرکت ها و مردم اطلاع رسانی شود تا بتوانیم دایره مخاطبین این تشویق را گسترش دهیم.

 

ارسال نظرات