۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۷۳۳۵۱۹

طلبه ای که به نیازمندان وام می‌دهد

طلبه ای که به نیازمندان وام می‌دهد
حجت الاسلام یعقوبی در کنار فعالیت‌های فرهنگی با کمک مردم و خیران، سال گذشته برای ۳۰ نفر اشتغال‌زایی کرده و تاکنون ۱۰۰ وام ۲ تا ۵ میلیون تومانی به مردم پرداخت کرده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجید یعقوبی امام روستای مزده شهرستان خلیل‌آباد خراسان رضوی است. ۱۵ سال است در این شهرستان حضور دارد و ۵ سال است که در این روستا به خدمت‌رسانی به مردم می‌پردازد. او در این مسجد اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و بیان احکام و تفسیر قرآن می‌پردازد. در روزهای ماه مبارک رمضان هم بعد از نماز عصر، جزءخوانی قرآن کریم به همراه تفسیر قرآن داشتند.

 

۳۰ نفر در روستا به برکت مسجد طی سال ۱۴۰۱ شاعل شدند

این مسجد در زمینه اشتغال‌زایی برای افراد بیکار و جویای کار با همکاری مرکز نیکوکاری اقدام به تهیه ۲۰ چرخ خیاطی کرد که با وام ۴ درصد به افراد نیازمند واگذار شد و مکانی نیز توسط مسجد برای راه اندازی کارگاه فراهم شد که تعدادی از خانواده ها از این راه به درآمدزایی رسیده‌اند. او می‌گوید: «در اقدام دیگری که در همین زمینه انجام شد، ۳ دستگاه قالیبافی خریداری شد و با هر دستگاه ۳ نفر صاحب کار شدند. سال گذشته در مجموع بیش از ۳۰ نفر در روستا با این اشتغال‌زایی‌ها، شاغل شدند که خیاطی، دامداری، قالیبافی و کارگاه‌های کوچک از نمونه کارهای ایجاد شده است.»

 

آزادسازی ۳ زندانی غیرعمد در عید نوروز

۱۵۰ خانواده با هماهنگی کمیته امداد تحت پوشش مسجد هستند. با کمک مردم و خیرین سال قبل ۴ مرحله بسته‌های معیشتی و گوشت به نیازمندان اهدا شد. او می‌گوید: «از مصارف ذکات برای کمک به فقرا استفاده می‌کنم. آزادسازی زندانیان نیازمند و بدهکار غیرعمد هم در برنامه ما بوده که با همدلی اهل محله همراه شده است. ۳ نفر را عید امسال به کانون گرم خانواده برگرداندیم. با همراهی پزشکان در زمینه دارو و درمان رایگان نیز یاری‌گر مردم نیازمند روستا هستیم.»

 

پرداخت وام به نیازمندان و جلوگیری از طلاق ۱۰ زوج

اعطای ۱۰۰ فقره وام ۲ تا ۵ میلیونی به نیازمندان و تهیه مسکن و تعمیر منازل محرومین نیز از فعالیت‌هایی است که توسط این امام محله صورت گرفته است. یعقوبی می‌گوید: « برای تحقق ازدواج دختران نیازمند روستا برنامه تأمین جهیزیه را داریم که هم به صورت مشارکتی و اعطای وام و هم تهیه برخی اقلام اساسی، آن را دنبال می‌کنیم. از ظرفیت‌های مردمی و خیرین برای کمک‌رسانی در زمینه تسهیل ازدواج جوانان استفاده می‌کنم. برنامه مشاوره هم در مسجد برقرار است و پذیرای مراجعه‌کنندگان هستیم. تاکنون بیش ۱۰ زوجی که دچار اختلاف شده بودند و در مسیر طلاق قرار داشتند، با این مشاوره‌ها آشتی کرده و زندگی خود را از سر گرفتند.»

 

۱۰ معتاد روستا ترک داده شدند

این امام محله در زمینه مبارزه با آسیب اجتماعی اعتیاد هم فعال است و توانسته ۱۰ نفر از معتادان را با کمک‌های خیرین به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی کرده است. اقدامات او موجب کاهش اعتیاد در سطح روستا شده است. او می‌گوید: «برای امور بانوان، همسرم در کنار من فعال شده است و در زمینه فعالیت‌های فرهنگی حضور مؤثری دارد. او به بانوان مشاوره می‌دهد و همگام با من، برنامه‌های فرهنگی را در بین بانوان پیش می‌برد.»

مالک شریعت ناصری
ارسال نظرات