۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۷۳۳۷۴۹
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان:

معلمان الفبای زندگی، معنویت و کرامت را به شاگردان خود بیاموزند

معلمان الفبای زندگی، معنویت و کرامت را به شاگردان خود بیاموزند
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه معلم باید معلمِ ولایتمداری و ایثار باشد، گفت: شهید مطهری، بهترین نمونه از معلمین کرامت انسانی و بزرگ منشی است.

به گزارش خبرگزاری رسا در خوزستان، همایش پاسداشت مقام معلم و تجلیل از مدیران و معلمان کوی علوی با حضور آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در مدرسه خاتم الانبیاء(ص) ناحیه ۴ اهواز برگزار شد.

در این نشست، آیت الله حیدری با گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت شهید مطهری، به تشریح آیاتی از قرآن کریم در خصوص اهمیت تربیت و تعلیم و مقام والای معلم پرداخت و اظهار داشت: خداوند انسان را اشرف مخلوقاتش خواند و او را حامل امانت قرار داد، منظور از امانت نیز، امانتی است که هیچکدام از مخلوقاتش نتوانستند این امانت را تحمل کنند.

وی گفت: از بین تمام کمالات انسانی، تعلیم و تربیت است که خداوند بر آن تاکید ویژه دارد، لذا اولین تکلیفی که خداوند انسان را به آن مکلف کرده، خواندن است و مقصود از خواندن، خواندن اسم رب و دوری از محورهای شیطانی و هواهای نفسانی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: از آنجایی که اولین معلم عالم وجود، خدا است، بنابراین متوجه می‌شویم که معلم، مورد عنایت پروردگار است.

وی با تأکید بر اینکه معلمی نمونه است که، معلمِ کرامت، بزرگواری در مقابل رذالت، معنویت، ولایتمداری و ایثار باشد، گفت: شهید مطهری، بهترین نمونه از معلمین کرامت انسانی و بزرگ منشی است، بنابراین معلمان باید سیره زندگی شهید مطهری را بخوانند تا با افکار اصیل اسلام در بحث تعلیم و تربیت آشنا شوند و به آن عمل کنند.

آیت الله حیدری یادآور شد: از مسئولین آموزش و پرورش می‌خواهیم تا دوره‌هایی برای معلمان برگزار کنند و در آن‌ها کتاب‌های شهید مظهری مورد مطالعه قرار گیرد.

ارسال نظرات