۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۷۳۳۷۷۸
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی:

مردم باید دین داری را در وجود طلاب مشاهده کنند

مردم باید دین داری را در وجود طلاب مشاهده کنند
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه طلاب باید به گونه ای فعالیت کنند که مردم دین داری را در وجود آنها ببینند، بر لزوم هجرت طلاب به شهر های خود تاکید کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا عابدینی در آئین عمامه گذاری طلاب جوان قم که در جوار مزار آیت الله سلیمانی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضمن بیان داستانی از زندگی حضرت عیسی(ع)، اظهار کرد: حواریون دین‌داری را در وجود حضرت عیسی(ع) دیدند.

وی با اشاره به اینکه طلاب نیز در حوزه علمیه باید اساس دین‌داری را در وجود اساتید خود ببیند نه اینکه تنها شنونده دین‌داری باشند، مطرح کرد: همچنین طلاب نیز پس از پایان دوران تحصیل باید به شهرهای خود بازگردند تا مردم نیز دین‌داری را در وجود آن‌ها ببینند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اساس حوزه علمیه این موضوع است و تنها تحصیل ملاک نیست، عنوان کرد: طلاب باید زندگی خود را وقف خداوند کنند، ولی این موضوع به معنای عدم زندگی کردن نیست، بلکه سبک زندگی باید الهی شود.

وی با اشاره به اینکه دوران طلبگی دوران ارتباط با حضرات و ائمه معصومین است، خاطرنشان کرد: شما طلاب جوان باید بدانید که شیطان از این به بعد با شما جدی‌تر و قوی‌تر برخورد خواهد کرد و تلاش می‌کند موانعی را در زندگی شما ایجاد کند که سابقه نداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه با آمدن به حوزه و معمم شدن، ارتباط خود را با امیرالمونین(ع) بیش‌تر می‌کنیم، تصریح کرد: راه رسیدن به اهل بیت(ع) از این راه نزدیک‌تر است و انس ما با اهل بیت(ع) در حوزه بیش‌تر می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: ما طلاب در این مسیر نه تنها از سختی نمی‌ترسیم، بلکه از آن استقبال هم می‌کنیم.

ارسال نظرات