۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹
کد خبر: ۷۳۳۸۶۸
استاد حوزه علمیه کرمانشاه:

رفع مشکلات معلمان باید از اولویت های هر دولتی باشد

رفع مشکلات معلمان باید از اولویت های هر دولتی باشد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام کریمی گفت: رفع مشکلات جامعه معلمین باید از اولویت های نخست هر دولتی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سجاد کریمی در دیدار با جمعی از بازنشستگان آموزش و پرورش و نیز آموزگاران سطح استان کرمانشاه که به مناسبت هفته معلم برگزار شد، اظهار کرد: هر جامعه ای چه جامعه اسلامی و چه دیگر جوامع به نوعی باید خود را مدیون قشر زحمت کش معلم بدانند.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه عنوان کرد: اگر بخواهیم برای واژه آموزگار واژه ای پیدا کنیم، بسیار سخت و دشوار است، معلمان با ایثار و از خودگذشتگی عمر خود را وقف آموزش و تربیت نسل های آینده می کنند.

وی در ادامه بیان داشت: ریشه و اساس آینده هر کشوری در آموزش درست فرزندان آن بلاد است و این وظیفه حیاتی بر عهده معلمان است، لذا نقش معلمان در آینده بسیار کلیدی است تا جایی که زیرساخت های فردا را معلمین رقم می زنند.

حجت الاسلام کریمی اظهار کرد: بنابراین دولت به ویژه نهادهایی که به نوعی با موضوع آموزش و فرهنگ در ارتباط هستند باید به خوبی وضعیت آموزگاران و سیستم آموزشی را رصد کنند و نقاط ضعف را شناسایی و نسب به رفع آن تلاش کنند.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه خاطرنشان کرد: بی شک اگر معلم در تأمین ابتدایی ترین نیازهای خود مستأصل باشد هرگز نمی تواند آنگونه که شایسته باشد در امر آموزش و تربیت موفق عمل کند، بنابراین رفع مشکلات جامعه معلمین باید از اولویت های نخست هر دولتی باشد./1400/

ارسال نظرات